-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!niusy.
onet.pl
From: "YS" <f...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.praca.dyskusje
Subject: Re: Szefowie vs Pracownicy - Przyklad [DLUUUGIE]
Date: 6 May 2004 23:38:20 +0200
Organization: Onet.pl SA
Lines: 96
Message-ID: <6...@n...onet.pl>
References: <c7e97d$at0$1@81.210.16.254>
NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: newsgate.test.onet.pl 1083879500 30810 213.180.130.18 (6 May 2004 21:38:20
GMT)
X-Complaints-To: a...@o...pl
NNTP-Posting-Date: 6 May 2004 21:38:20 GMT
Content-Disposition: inline
X-Mailer: http://niusy.onet.pl
X-Forwarded-For: 213.76.8.237, 192.168.243.42
X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:114886
[ ukryj nagłówki ]> > A co, jesli pracownicy sa o wiele lepiej wyszkoleni w taktyce
> > negocjacji i maja przewage w bardzo dokladnej wiedzy na temat
> > sytuacji firmy i ludzi?
> Nie bardzo rozumiem co ma jedno z drugim wspólnego.
Ano to, iz szefowie maja bardzo male pole manewru.
> Na to wszystko nakładasz wizję katastrofy w postaci bezwzględnej, z góry
> określonej pozycji pracowników, których negocjacje nie interesują.
> Wszyscy pałają żądzą zemsty i czekają na okazję żeby dokopać zarządowi. :-)
:) Niestety, do tego doprowadzily bledy w zarzadzaniu personelem.
> Dla mnie ten obraz wygląda dość abstrakcyjnie, mało realnie a do tego
> przekaz wygląda na podszyty niezdrowymi emocjami.
Aaatam... abstrakcyjnie.
Sprawa jest prosta do zdefiniowania:
Pracownicy siedzieli dotychczas cicho bo mysleli ze na ich miejsce
jest 30'tu innych. Okazalo sie ze jest zupelnie inaczej. To uwolnilo
poklady energii (negatywnej - zlosc na pracodawcow i pozytywnej - szukanie
nowej pracy), co przynioslo sytuacje taka, iz pracownikom nie zalezy na pracy,
chyba ze pracodawcy zaproponuja cos szczegolnie interesujacego.
> Pytałeś o radę:
> "Co zrobilibyscie bedac na miejscu pracownikow?"
Nie pytalem o rade. Ja wiem co robic. Chcialem po prostu podyskutowac
na temat tej sytuacji.
> Na tak zadane pytanie, z wygenerowanym wcześniej opisem nieuchronnej
> katastrofy nie sposób odpowiedzieć.
Czasami sa sytuacje trudne, jednak nawet wtedy istnieja rozwiazania
optymalne:
W okresie kilku dni:
Sedno problemu lezy w sferze emocjonalnej, nalezy wiec przyznac sie do bledow.
Porozmawiac z kazdym z pracownikow z osobna o problemach w firmie. Pozwoli
to na stworzenie lepszego obrazu konfliktu. W zaleznosci od wysunietych
przez pracownikow zarzutow, odpowiednio zareagowac. Przedstawic propozycje
zmian na forum ogolnym. Przedyskutowac z pracownikami proponowane rozwiazania,
tak by dostrzegli, iz dyrekcji chodzi o wspolne dobro.
W okresie 2-3 miesiecy:
Problem natury emocjonalnej: Narastajaca przez dlugi okres frustracja
w polaczeniu z czynnikiem zapalnym w postaci odejscia jednego z pracownikow
i narastajaca iloscia pracy, spowodowala wyzwolenie zachowan negatywnych
wobec dyrekcji.
Rozwiazanie: Usprawnic przeplyw informacji w firmie. Przez dzialania
integracyjne zwiekszyc poziom identyfikacji pracownika z firma. Wprowadzic
nowe relacje pomiedzy pracownikami a dyrekcja oparte na szacunku i uznaniu
zaslug pracownikow.
Problem natury organizacyjnej: Pracownicy posiadajacy wysokie kompetencje
sa bardzo obciazeni prostymi sprawami, ktore moglaby wykonac osoba
o niewysokich kwalifikacjach i ktorej koszt placy bylby niski. Wykonywanie
pracy niezgodnej z kwalifikacjami prowadzi do napiec, co powoduje narastanie
konfliktow w firmie.
Rozwiazanie: Zreorganizowac strukture firmy, by odciazyc kluczowych
pracownikow. Uporzadkowanie zakresu obowiazkow powinno zaowocowac zwiekszeniem
wydajnosci pracownikow kluczowych, co pokryloby koszty zatrudnienia dodatkowego
personelu.
Problem warunkow zatrudnienia: Pracownicy dotychczas nie otrzymali zadnej
podwyzki. System motywacyjny jest wlasciwie systemem represyjnym, co powoduje
narastanie frustracji i ograniczenie wplywu bodzcow motywacyjnych na
pracownika.
Rozwiazanie: Stworzyc jasny i przejrzysty system motywacji oparty zarowno
na czynnikach pozytywnych (premie, dowody uznania) jak i negatywnych (kary).
Powinno to oczyscic atmosfere w firmie oraz zwiekszyc wydajnosc pracownikow.
Reorganizacja pracy powinna zaowocowac zwiekszeniem wydajnosci (co za tym
idzie zyskow firmy) co pozwoli w dluzszym okresie na sukcesywne podnoszenie
plac najlepszym pracownikom.
W dluzszym okresie (rok) uniezaleznic firme od kluczowych pracownikow.
Pozbyc sie osob majacych destrukcyjny wplyw na porzadek organizacyjny i
stabilna sytuacje w firmie.
> Tok logiczny Twojej wypowiedzi wskazuje na to, że szukasz kompanów do
> świętowania tryumfu nad ułomnością ciemiężycieli i ich porażką.
> Czegoż Ci zyczyć?
Eeeetam... chodzilo mi o ciekawe propozycje wyjscia z sytuacji. Takie
male case study. Patrz wyzej.
YS
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 06.05.04 21:44 Fabio
- 06.05.04 21:44 YS
- 06.05.04 21:49 Fabio
- 06.05.04 21:51 YS
- 06.05.04 22:21 Robert Drózd
- 07.05.04 06:48 Pawel A.
- 07.05.04 07:13 krzysztofsf
- 07.05.04 08:43 Piotr Czernik
- 07.05.04 09:02 Rob59
- 07.05.04 12:21 Mir
- 07.05.04 12:30 marcins
- 07.05.04 19:09 DooMiniK
- 07.05.04 19:55 JL
- 07.05.04 20:02 JL
- 07.05.04 20:31 krzysztofsf
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pedalskie ogłoszenia na rządowej s. WWW oferty.praca.gov.pl:443
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Ile powinien trwać tydzień pracy?
- Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
- is it live this group at news.icm.edu.pl
- praca 12/24
- 5 minut przerwy przy komputerze
- raczej już nigdy nie będę pracował w Polsce
- Stanowiska sztucznie tworzone
- Re: SOLUTIONS MANUAL: Optical Properties of Solids 2nd Ed by Mark Fox
- zapłata
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Jawność zarobków wszystkich
- rozmówki przy wódeczce...
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Żerniki => Employer Branding Specialist <=