PracaGrupypl.praca.dyskusjeSzansa na pracę › Re: Szansa na prac
    From: "Any User" <a...@m...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Szansa na prac
    Date: Wed, 27 Sep 2006 10:30:05 +0200

    > No a według mnie po prostu potrzebował taniej siły roboczej bo na
    > nic innego nie było go stać. Także celowo zdecydował się na kogoś

    Owszem, nie było go stać, gdyż za wszystko płacił własnymi, prywatnymi
    oszczędnościami.

    Ale gdy już zaczęło go być stać, to właśnie do mnie się zgłosił od początku.
    Dzięki mojemu poświęceniu w pierwszej "fazie".

    > Kurde normalnie może jeszcze za nim na koniec świata pojedziesz :) ?
    > Dobre jest to sformuowanie "zaimportował" :)

    Ależ wspominałem, że już tam nie pracuję (chociaż nie pamiętam, czy w tym
    wątku). Znalazłem coś lepszego.

    > zdecydowałes na zaoczne :) kwestia tylko taka że taki programista po
    > technikum zazwyczaj jeszcze z 3-4 lata musi poprogramować (koniecznie
    > w jakiejś dużej firmie) i dużo książek poczytać. Bo jednak w 5
    > lat technikum programować na dobrym poziomie nauczyć się nie da.
    > Ogólnie dobra jest zasada że aby być specjalistą w jakiejś
    > dziedzinie trzeba poświecić jej około 10 lat.

    Ja poświęciłem jak na razie 14 lat, czyli większość życia. Zgadzam się, na
    początku nie programuje się zbyt dobrze. I nawet się zgadzam, że na początku
    tempo uczenia się jest na tyle niskie, że w rok zrobi się samodzielnie to,
    co na studiach przez miesiąc. Szczególnie, że nie miałem wówczas Internetu,
    google itp.

    > Pozatym po co pracujesz nad takimi umiejętnościami przydatnymi
    > podczas rekrutacji skoro chcesz być oddany swojemu pracodawcy do
    > końca życia :)

    Tego nie napisałem. Jak już pisałem, znalazłem coś lepszego, później znowu
    coś lepszego, a teraz szukam jeszcze czegoś lepszego. Z pracy jestem bardzo
    zadowolony, ale strategię mam taką, że zawsze chcę mieć ze dwie oferty
    (choćby gorsze) aktualne "w razie czego", a dodatkowo szukam oferty naprawdę
    lepszej - oczywiście z tą lepszą wcale mi się nie spieszy i szukam tak
    mimochodem.

    > Kilkadziesiąt rozmów? No to rzeczywiście nie dziwie się dlaczego
    > tak się trzymiesz tego pracodawcy.

    Tak, kilkadziesiąt. Pochodzę ze stosunkowo niewielkiego miasta (ok. 150.000
    mieszkańców), w którym są takie a nie inne realia.