PracaGrupypl.praca.dyskusjeSzansa na pracę › Re: Szansa na prac
    From: k...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Szansa na prac
    Date: 27 Sep 2006 01:16:08 -0700

    > Kto zatrudni? Zatrudnił pewien gość, który tworzył firmę za własne
    > oszczędności. Zatrudnił nas czterech i dzień w dzień zapieprzaliśmy z miasta
    > do jego miasteczka w obie strony po 40km PKS-em. Za 1000 brutto na umowę o
    > dzieło, z czego trzeba sobie było opłacić miesięczny PKS.

    > I ja, jako jedyny, widocznie się wyróżniałem pracowitością i inteligencją,

    No a według mnie po prostu potrzebował taniej siły roboczej bo na
    nic innego nie było go stać. Także celowo zdecydował się na kogoś
    po technikum. Bo nikt po studiach (oczywiście mówie o ludziach
    którzy mają umiejętności) nie chciał dla niego pracować za taką
    stawkę przez dłuższy czas.

    > wskutek czego zostałem skutecznie dostrzeżony. Firma padła, ale gość nie
    > zrezygnował, znalazł w Poznaniu wsparcie finansowe i stworzył nową firmę,
    > gdzie mnie "zaimportował", również na umowę o dzieło, za 1000 (zaraz potem
    > 1200) brutto + opłacone mieszkanie.

    Kurde normalnie może jeszcze za nim na koniec świata pojedziesz :) ?
    Dobre jest to sformuowanie "zaimportował" :)

    > A potem jakoś się potoczyło. Tyle, że ja nie nastawiałem się nigdy na pracę
    > 8 godzin dziennie. Pomijając wyjątki, dzień w dzień pracuję nie mniej, niż
    > 14 godzin, wliczając w to pracę, oraz samodokształcanie. Do tego robię
    > studia zaoczne (obecnie 4. rok). I mam obecnie powyżej średniej krajowej.

    Tylko uważaj bo niejeden na takiej pracy się wypalił i woli teraz
    łopatą machać niż programować.

    > Co do tego, że trzeba mieć wykształcenie inżynierskie, całkowicie się nie
    > zgadzam. Owszem, jest to potrzebne w wielu firmach (aczkolwiek niesłusznie i
    > bezsensownie z punktu widzenia czysto technicznego), szczególnie tych, które
    > ponoć lepiej płacą, ale da się spokojnie znaleźć pracę ze średnim.

    Z tym się zgodzę. Jeśli chodzi o IT to papierki do niczego się nie
    przydają liczą się umiejętności doświadczenie i nic więcej, a
    programistą po technikum można być dobrym. Co prawda ci dobrzy
    zazwyczaj idą na studia. Zresztą ty jak napisałeś wkońcu się
    zdecydowałes na zaoczne :) kwestia tylko taka że taki programista po
    technikum zazwyczaj jeszcze z 3-4 lata musi poprogramować (koniecznie
    w jakiejś dużej firmie) i dużo książek poczytać. Bo jednak w 5
    lat technikum programować na dobrym poziomie nauczyć się nie da.
    Ogólnie dobra jest zasada że aby być specjalistą w jakiejś
    dziedzinie trzeba poświecić jej około 10 lat.

    > No i jedna ważna rzecz: aby dostać dobrą pracę, trzeba oprócz umiejętności i
    > formalnego doświadczenia (to jest niestety problem, gdyż nie da się
    > udokumentować pokątnych projektów bez umowy za 100-500 złotych, a takich mam
    > sporo), trzeba umieć odpowiednio rozmawiać. Dlatego też pracuję cały czas
    > bardzo intensywnie nad umiejętnościami poszukiwania pracy jako takimi. To
    > jest naprawdę przydatne.

    I tak i nie (największe znaczenie mają umiejętności dopasowane do
    wymagań pracodawcy czyli nie za małe nie za duże).

    Pracodawcy boją się czasami zatrudniać ludzi o dużych
    umiejętnościach (na stanowiska które tego nie wymagają) bo tacy
    ludzie często odchodzą z firmy do konkurencji. A dobry programista
    który odchodzi po 5 miesiącach pracy jest gorszy od beznadziejnego
    który trzyma się kurczowo danej firmy.

    Pozatym po co pracujesz nad takimi umiejętnościami przydatnymi
    podczas rekrutacji skoro chcesz być oddany swojemu pracodawcy do
    końca życia :)

    > I ostatnia rzecz: nie należy się zrażać po nieudanej rozmowie. Odbyłem w
    > swoim życiu kilkadziesiąt rozmów, większość jeszcze w moim rodzinnym
    > mieście, do prac za >=1000, i większość była nieudana.

    Kilkadziesiąt rozmów? No to rzeczywiście nie dziwie się dlaczego
    tak się trzymiesz tego pracodawcy.