PracaGrupypl.praca.dyskusjeSwoboda zawierania umow!Re: Swoboda zawierania umow!
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Swoboda zawierania umow!
    Date: Wed, 30 Nov 2005 09:05:40 +0100

    januszek napisał(a):

    > W krótkiej skali masz rację. W nieco dłuższej to każda firma powinna
    > inwestować w młode kobiety na macieżyńskim bo jak nie będzie tego
    > robić to za 20 lat nie będzie mieć klientów. Problem jest tylko taki,
    > że w naszym wyrosłym z bazarów swoiskim modelu biznesowym mało kto
    > wogóle planuje na przód. Co dopiero w skali lat kilkudziesięciu...

    Rysujesz jakies utopijne wizje.
    Zaden pracodawca, nigdzie na swiecie, nie bedzie inwestowal w mlode
    kobiety zeby mu narodzily klientow.
    Stworzeniem prorodzinnych warunkow moze sie zajac ewentualnie rzad,
    zadna nizsza komorka (nie mowiac juz o firmie) nie ma w tym zadnego
    interesu.

    Czy oczekujesz od kierownika stacji benzynowej myslenia ze on zatrudni
    mloda kobiete, zaplaci jej krocie, zatrudni na minimalny wymiar godzin,
    liczac na to ze ona narodzi mu klientow ktorzy za 30 lat beda tankowac
    na jego stacji?

    Rownie dobrze moglbys postulowac ze kazdy powinien na ulicy dawac
    pieniadze wszyskim mlodym kobietom. A one wtedy zaczna rodzic dzieci...

    > Efekt konkurencji pomiędzy firmami.

    A ten efekt jest wynikiem jakis dziwnych uregulowan rynku, czy moze
    brakiem tych uregulowac?
    Bo konkurencja moze sie pojawic tylko na wolnym rynku, dlatego kazde
    ograniczenie plac zabija ta konkurencje.

    > Jeżeli ktoś faktycznie nie jest w stanie zapłacić pracownikom stawek
    > rynkowych to szybko rynek go pozamiata.

    Ale mowilismy o podnoszeniu stawki minimalnej, a nie o zmianach rynkowych.

    > Ilu znasz właścicieli małych firm, dla których teza o tym, że nowe
    > auto w zastosowaniach biznesowych będzie tańsze niż stare, przywiezione
    > "okazyjnie" z zagranicy - nie jest gadaniem wariata? I to pewnie będą
    > Ci, którzy płacą więcej niż stawki rynkowe ;)

    No nie wiem... prawde mowiac od dawna nie spotkalem zadnego ktory by
    kupil samochod inny niz nowy.
    Raczej wsyscy biora nowe samochody w leasingu. Uzywane to jedynie drogi
    i specjalistyczny sprzet. Np. betoniarke czy cos takiego.