PracaGrupypl.praca.dyskusjeSwoboda zawierania umow! › Re: Swoboda zawierania umow!
    From: camel <g...@f...gotdns.com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Swoboda zawierania umow!
    Date: Tue, 29 Nov 2005 18:50:24 +0100

    On 2005-11-29 16:03:41 +0100, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> said:
    (...)

    > A wytlumacz mi skad sie bierze fenomen pracownika zarabiajacego wiecej
    > niz minimalna placa?
    > I nie jest ich malo, srednia placa kilkuktornie przekracza place
    > minimalna i na prawde niewielu ludzi pracuje za stawke minimalna.

    Serio? Ale masz jakieś dane? A wiesz ty jak tę średnią się wylicza i że
    wcale nie mówi ona o tym, jakie są najczęściej spotykane zarobki?
    Wiesz, prawda?

    > I wymiar stawki minimalnej niczego im nie gwarantuje - jezeli sie ja
    > podniesie tooni raczej straca prace niz dostana podwyzke.

    Jeśli podniesie się płacę minimalną, to ci ze średnią stracą pracę?
    Wyjaśnij dlaczego?

    > Jest jak najbardziej realne.
    > Skoro przy dzisiejszej stawce minimalnej jest jakis poziom bezrobocia,
    > to zgodzisz sie chyba ze podnoszac - np. dwukrotnie - stawke minimalna
    > liczba bezrobotnych sie zwiekszy.
    > Bo nie kazdy pracodawca bedzie w stanie zaplacic zatrudnionym za wyzsze stawki.
    > Natomiast jezeli obnizymy place minimalna, to pracodawca zatrudni do
    > czesci prac taniego pracownika, ktore dzis zleca wyzej oplacanym
    > pracownikom ktorzy wykonuja te prace niewykorzystujac w pelni swoich
    > kwalifikacji.

    łał, że tak sobie krzyknę. Oto całe piękno polskiej gospodarki
    surowcowo-prymitywnej :) Pracodawcy opłaca się gonić do sprzątania
    inżynierów, bo w Bolandii nie ma dla inżynierów tyle i takiej pracy, by
    zarobili także na sprzątaczkę. Widzę, że polskie warunki gospodarowania
    są diametralnie inne, niż na świecie :)

    camel[OT]