PracaGrupypl.praca.dyskusjeSwoboda zawierania umow! › Re: Swoboda zawierania umow!
  • Data: 2005-11-29 12:48:25
    Temat: Re: Swoboda zawierania umow!
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dzieci powinno sie rodzic na wlasny koszt, a nie na cudzy. Kobiete nie
    > majaca mozliwosci wydajnego zarobkowania w czasie ciazy, porodu i po
    > powinien utrzymywac ojciec dziecka, a nie pracodawca albo powinna sie
    > utrzymac z oszczednosci.
    Ja bardziej bym się skłaniał do formy "zasiłku" czy innego "ubezpieczenia".
    Tzn nie mam na myśli opodatkowania w imię oddawania jak największej kasy
    tylko własnie umiejętnie skonstruowanej machiny która nie obciążała by
    pracodawcy w czasie kiedy kobiety nie mogą pracować. Składka np.
    fifty-fifty z pracodawcą w wysokości, powiedzmy 50 zł miesięcznie. Załóżmy
    że kobieta ma dwójkę dzieci w swoim życiu, czyli na np. 40 lat pracy
    wychodzi 40*12*50=24 tysiące, co daje np 2 okresy 12 miesięczne po 1000 zł.
    oczywiście nie jest to gotowy projekt do wdrożenia, ale w swoim założeniu
    obejmuje okres pracy kobiety (założyłem 40 lat), odciążenie pracodawcy,
    pewna kasa dla kobiety w okresie kiedy nie może pracować. No i okres
    "składkowy" przez cały okres pracy z prozaicznego powodu - dzieci raczej
    się ma jak się jest młodym niż jak się ma 50+ :). No i oczywiście to
    wyliczenie jak powyżej mogło by być jako założenie minimalne, jak ktoś
    chce może płacić wielokrotność to droga wolna, będzie miał więcej kasy.

    Kurcze, startuję w następnych wyborach Pomysly mi przychodza na poczekaniu.

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---