PracaGrupypl.praca.dyskusjeSwoboda zawierania umow! › Re: Swoboda zawierania umow!
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Swoboda zawierania umow!
    Date: Tue, 29 Nov 2005 14:53:42 +0100

    camel napisał(a):

    > Nie znam nikogo, kto świadomie pozostaje biedny "bo mu się to opłaca".

    Nie chodzi mi o konkretne osoby, raczej o wplyw czegos takiego na
    statystyke.

    Jezeli wprowadzimy jakiekolwiek - chocby minimalne obciazenie bogatym, a
    w zamian minimalnie pomozemy biednym, to mozemy sie spodziewac ze liczba
    bogatych spadnie, a biednych wzrosnie.
    Zawsze jest czesc ludzi na granicy oplacalnosci ktorym zasilek w
    wysokosci 543zl jeszcze odpowiada, a 540zl juz nie bedzie.

    Jezeli damy bezrobotnym 500zl zasilku, to nikt nie bedzie chcial
    pracowac za mniej niz 600zl.
    Jak im podniesiemy zasilek o 100zl, to nagle sie zwolnia z pracy wszyscy
    ktorzy dzis zarabiaja 600-700zl i pojda na bezrobocie, bo im sie nie
    bedzie oplacalo pracowac.

    Z czynnikami nieporzadanymi trzeba walczyc stosujac metody rowniez
    obrzydzajace.
    Jezeli w jakikolwiek sposob ulzymy bezrobotnym, to mozemy byc pewni ze
    ich liczba sie zwiekszy, poniewaz zwiekszy sie liczba ludzi ktorym taki
    poziom zycia odpowiada.