PracaGrupypl.praca.dyskusjeStudenci zwolnieni z ZUS › Re: Studenci zwolnieni z ZUS
    From: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Studenci zwolnieni z ZUS
    Date: Thu, 28 Apr 2005 23:27:36 +0200

    news:d4rjo6$fd$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Immona; <d4knmr$o3n$1@nemesis.news.tpi.pl> :

    > Nadal się nie rozumiemy - ta nauka przedsiębiorczości nie odbywa się w
    > próżni - firma studenta prawdopodobnie w większości przypadków nie
    > będzie oferowała innowacyjnych produktów i usług, ale to samo co oferują
    > "normalne" małe firmy, tyle że za mniejszą cenę.

    Tak, ale czy tej samej jakosci? Sa dobre firmy studenckie, ale z tego co ja
    pamietam ze studiow, jest to czas prob i bledow. Do wielu dzialalnosci
    trzeba miec wiecej doswiadczenia, kontaktow i kapitalu niz moze miec nawet
    bardzo zdolny 20-latek. Szacuje, ze raczej studenci masowo ulegalnia swoje
    tworzenie www, sprzatanie mieszkan, drobne robotki programistyczne,
    komputeropisania itd., ktore i tak w szarej strefie robia (i budzet zyska na
    tym na podatku, ktorego nie dostawal, zamiast stracic), niz ze stworza
    powazna konkurencje dla dzialajacych firm. A Googla stworzyli tez studenci,
    nie posiadajacy zadnych preferencji. W polskich warunkach - WorkService
    stworzony przez ludzi z mojej macierzystej uczelni. Gospodarka to nie
    zachwieje - z preferencjami czy bez, przetrwa malo, ci dobrzy nawet bez
    preferencji i tak zrobia konkurencje firmom obecnym.

    > Ale zanim sobie upadną wykończą pewną ilość "normalnych" firm.

    Firmy sie codziennie wykanczaja wzajemnie i chyba z 80% nie przezywa
    pierwszego roku. Sa specjalne strefy ekonomiczne, koncesje, ustawiane
    przetargi, preferencje dla inwestorow - w calym tym swiatku przywilejow i
    regulacji nie bedzie to jakis radykalny przelom, zwazajac na to, ze
    wiekszosc studentow nie ma kapitalu i dziala w zageszczonych,
    konkurencyjnych branzach takich jak tworzenie www. Przesadzasz z wplywem.
    Wplyw bedzie wyborczy i edukacyjny bardziej niz ekonomiczny.

    > Ja nie jestem optymistycznie nastawiony, bo w odróżnieniu od polityków
    > nie widzę problemu w braku zdolności przedsiębiorczości i chętnych do
    > zakładania firm, ale w czynnikach niezależnych - demograficznych i
    > ekonomicznych.

    Te demograficzne to ZUS? :)

    > Czyli tworzenie kolejnej fikcji - a ja bym chciał żyć w kraju, gdzie do
    > dostania pracy nie trzeba być studentem, absolwentem, rencistą lub
    > emerytem. :(

    Ironia nie zaznaczona smileyem jest jak widac narazona na newsach na
    niezrozumienie

    I.