PracaGrupypl.praca.dyskusjeStosunki z byłym pracodawcą › Re: Stosunki z byłym pracodawcą
  • Data: 2010-07-23 12:42:09
    Temat: Re: Stosunki z byłym pracodawcą
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Yakhub" <y...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:1bksdzq4piht6.dlg@wazzenon.pl...

    > I teraz: na zdrowy rozsądek - umowa została wypowiedziana, okres
    > wypowiedzenia minął, pracownik nie ma z firmą nic wspólnego, niech sobie
    > radzą sami. O hasłach były pracownik wręcz powinien zapomnieć.
    >
    > Z drugiej jednak strony - jestem w stanie sobie wyobrazić sytuację,
    kiedy
    > taki pracownik z czystej złośliwości, informacji po sobie nie pozostawia
    > (lub pozostawia celowo niepełną) i z premedytacją o wszystkim
    "zapomina" -
    > w praktyce byłby to sabotaż, mogący pracodawcę _bardzo_ dużo kosztować.

> [...]

    W teorii fima powinna mieć opracowaną (i przestrzeganą) politykę
    obchodzenia się z danymi wrażliwymi, z czego wynika, że oprócz głowy
    pracownika dane te powinny być gdzieś jeszcze. W praktyce zawsze są
    pracownicy kluczowi, którzy koncentrują w sobie nie tyle twarde dane, co
    istotne umiejętności i po ich odejściu nastąpi mniejsza lub większa
    dezorganizacja (nawet jeśli obszar ich działania "systemowo" podzielono
    między większą ilość osób).

    e.