PracaGrupypl.praca.dyskusjeRozmowa rekrutacyjna w NSN › Re: Rozmowa rekrutacyjna w NSN
    From: Kapsel <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Rozmowa rekrutacyjna w NSN
    Date: Sat, 7 Jun 2008 15:55:17 +0200

    Sat, 07 Jun 2008 09:50:33 +0200, Kaem napisał(a):

    > Czy obecne są tutaj osoby, które w minionych dwóch tygodniach stawiły
    > się w Warszawie na rozmowie rekrutacyjnej w Nokia Siemens Networks
    > (praca w sekcjach technicznych)? Konkretnie szukam osoby, do której NSN
    > telefonowało w ostatnich dniach, by ustalić termin kolejnej
    > 0.5-1-godzinnej rozmowy (w tym wypadku już telefonicznej).
    > Ciekaw jestem, czego dotyczyć może ta rozmowa i jak może wyglądać. Pani
    > z Działu HR zdradziła tylko tyle, że będzie to "miękka rozmowa" (?).

    Osobiście to w ogóle zmieniłem nastawienie do rozmów kwalifikacyjnych. Bo
    niby fajnie byłoby wiedzieć "co będzie", ale przecież to spotkanie ma
    ocenić czy będę się nadawać na dane stanowisko. Jak się wcześniej dowiem
    jakie pytania techniczne będą, to mogę zafałszować wynik i pracę dostanę,
    by zaraz z niej wylecieć. Sam bym się zresztą nie czuł dobrze na stanowisku
    gdzie sobie nie radzę.

    Sam staram się przygotowywać do rozmów kwalifikacyjnych, ale w innym
    kontekście. Wolę wcześniej dowiedzieć się czegoś o potencjalnym pracodawcy,
    tak by mieć przygotowane konkretnie własne pytania i poznać ogólną
    specyfikę firmy. Czasem też pozwala to na poznanie w pewnym stopniu
    oczekiwań pracodawcy (widząc ich produkty i usługi, wiem jaką specyfikę i
    jakość prezentują). Czasem można też usystematyzować swoją wiedzę i
    doświadczenie układając to sobie wcześniej, żeby się na rozmowie nie jąkać
    i nie pominąć niczego istotnego. Reszta powinna być sprawdzianem i bo samej
    wiedzy czy umiejętności nie nabędę od tego że wcześniej poznam odpowiedzi
    na pytania.

    Powodzenia życzę! ;)

    --
    Kapsel