PracaGrupypl.praca.dyskusjeJakie studia? › Re: Re[2]: Jakie studia?
    From: "Greg" <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Re[2]: Jakie studia?
    Date: Tue, 5 Aug 2003 12:18:18 +0200

    "Nina M. Miller" w news:m27k5tne8o.fsf@pierdol.ninka.net napisal(a):

    > jesli nie, to wtedy znaczy, ze drugie studia byly
    > dla twojej li wlasnej przyjemnosci

    To na pewno tez :-) Ale jednak nie tylko dla przyjemnosci. No bo jak to
    pozniej ocenic? Dla przykladu studiuje jakis kierunek A, a pozniej
    kierunek B. Wreszcie udaje mi sie znalezc prace po kierunku B. Znaczy,
    ze A byl dla przyjemnosci... Po jakims czasie jednak trace prace i
    dzieki szklanej kuli wiem, ze kolejna w tym samym zawodzie znajde za
    dlugi czas. Duzo szybciej pojawia sie okazja podjecia pracy, zgodnego z
    kierunkiem A. Znaczy, ze B studiowalem dla przyjemnosci? ;-)

    > teoretycznie tak, ale zdaje sie, ze dotyczy to tylko
    > zawodow nie wymagajacych dlugich lat studiow
    > i praktyki.

    Prawa i medycyny na pewno studiowac nie bede ;-)

    > w wypadku takich zawodow jak np. programista
    > albo lekarz medycyny to wydaje mi sie, ze znacznie
    > bardziej oplaca sie zainwestowac czas i pieniadze
    > w wyspecjalizowanie sie w czyms konkretnym,

    Przez to, ze lubie wszystko po trochu, chyba bym sie z tym nie czul zbyt
    dobrze.

    > zamiast stac jedna noga tu, druga tam, a nigdzie
    > glebiej nie wdepnac.

    Potrafie zyc skromnie. Nie musze zarabiac grubych tysiecy :-)

    > owszem, sa na rynku stanowiska i praca, gdzie
    > poplaca byc takim omnibusem, ale imho jest
    > znacznie wiecej ofert pracy dla ludzi bedacych
    > wysokiej klasy specjalistami w konkretnej dziedzinie.

    Jasne - ale takich ofert jest wiecej *w sumie*. Co danemu specjaliscie
    po tym, ze dla specjalistow jest 20 ofert, kiedy bezposrednio do niego
    skierowana jest jedna?

    Wydaje mi sie, ze specjaliscie jednak trudniej znalezc prace. Tyle
    tylko, ze jak juz sie pojawi jakas oferta, to on ma spora szanse zdobyc
    dana prace (jako specjalista). Wiaze sie to tez zapewne z duzym
    zarobkiem.

    pozdrawiam
    --
    Greg