PracaGrupypl.praca.dyskusjeJakie studia?Re: Re[2]: Jakie studia?
    From: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Re[2]: Jakie studia?
    Date: 04 Aug 2003 17:24:07 -0700

    "Greg" <o...@o...pl> writes:

    > Przepraszam, ze tak pytaniem na pytanie ale... czy musi to byc cos gdzie
    > jednoczesnie bede wykorzystywac jedno i drugie? Przeciez o tym pisalem -

    jesli nie, to wtedy znaczy, ze drugie studia byly dla twojej li wlasnej
    przyjemnosci - a to zupelnie co innego.

    > A niektorzy maja trzy zawody... wtedy to dopiero sie sprawa komplikuje!
    > ;-) Wyobraz sobie, ze jakis gosciu ma uprawnienia elektryka, stolarza i
    > kafelkarza. Czy Twoim zdaniem on ma szukac tylko pracy, gdzie bedzie
    > mogl pracowac jako elektryk, stolarz i kafelkarz? A jesli trafi sie
    > praca elektryka, to ma odrzucic? ;-) Dodatkowe uprawnienia i zawody maja
    > zwiekszac szanse na rynku pracy, a nie ja ograniczac :-)

    teoretycznie tak, ale zdaje sie, ze dotyczy to tylko zawodow nie
    wymagajacych dlugich lat studiow i praktyki.

    w wypadku takich zawodow jak np. programista albo lekarz medycyny to
    wydaje mi sie, ze znacznie bardziej oplaca sie zainwestowac czas i
    pieniadze w wyspecjalizowanie sie w czyms konkretnym, zamiast stac
    jedna noga tu, druga tam, a nigdzie glebiej nie wdepnac.

    owszem, sa na rynku stanowiska i praca, gdzie poplaca byc takim
    omnibusem, ale imho jest znacznie wiecej ofert pracy dla ludzi
    bedacych wysokiej klasy specjalistami w konkretnej dziedzinie.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net