PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanie › Re: Pytanie A WOJSKO ??????
    From: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pytanie A WOJSKO ??????
    Date: Fri, 14 Jan 2005 23:46:37 +0100

    Dnia Sat, 15 Jan 2005 09:18:16 +1100, someone_else <n...@n...com> napisał:
    > Znajomi w Polsce wszyscy mieszkaja w duzych miastach (Wroclaw i
    > Warszawa) i
    > maja prace i dobrze zarabiaja. Fakt trwalo pare miesiecy aby znalezli
    > prace
    > co chcieli (Jeden nawet szukal prawie 2 lata) ale ja znalezli. I mowili
    > ze
    > na poczatku to za duzo nie zarabiali ale powoli, powoli i teraz to dobra
    > kase robia.

    Zakladam, ze masz obywatelstow polskie.
    W Polsce do 28-o roku zycia podlegasz obowiazkowi sluzby wojskowej.

    Przypominam, ze

    1. Dla pracodawcow jestes mniej atrakcyjny, poniwaz nie masz uregulowanego
    obowiazku do sluzby wojskowej.
    2. Dla WKU jestes uchylajacym sie od poboru (jesli sie nie zarejestrujesz
    w RKU - nie wiem jakie sa procedury i mozliiwosci wylapania, ze juz na
    stale wrociles do kraju) lub zwyklym przed- a raczej poborowym.

    Obecnie absolwenci uczelni w niewielkim procencie sa brani do wojska, a
    reszcie rokrocznie osobnym "ukazem" umarza sie sluzbe i nakazuje stawic w
    RKU w celu wpisania do ksiazeczek przeniesienia do rezerwy bez odbycia
    sluzby wojskowej.
    Nie wiem, czy Ty podlegalbys takiej procedurze, czy wogole bylbys
    potraktowany jako absolwent.

    Kiedys czytalem posty polonusow narzekajacych na powyzszy problem. Radze
    poszukac na portalach i grupach polinijnych jak obecnie wyglada sytuacja
    obywatela polskiego w wieku poborowym powracajacego do kraju - moze sie
    zmienilo?

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##