PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanie › Re: Pytanie
    From: "someone_else" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pytanie
    Date: Sat, 15 Jan 2005 09:14:36 +1100

    "Jonasz" <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:cs8j0d$pk2$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Nie zawsze możemy zaakceptować, co się tu dzieje,
    > a zazwyczaj nie mamy wpływu na nic. Tu "władza daje"
    > mieszkańcom mostek na strumieniu, a jak ktoś położy
    > 5-metrową kładkę, to przyjdzie urzędnik i ją zniszczy,
    > bo "nie daliśmy pozwolenia na inwestycję".
    >
    > Założenie własnej firmy to jest w Polsce droga przez mękę.
    > Nawet jak masz same straty, to i tak płacisz opłaty.
    > Żeby zatrudnić pracownika za 1000 złotych musisz wycisnąć
    > z niego 4000.

    A tutaj jest inaczej??? Tak samo. Podatki zawsze musisz placic. Zgadzam sie
    ze w Polsce jest trudniej zalozyc swoja firme bo Polskie prawo i uzednicy
    jeszcze nie dogonili. Ale to sie tez zmienia bo musi. Nie wszystko naraz.

    > Pracuję 12 lat po studiach. Mam cały etat i zarabiam
    > poniżej 6000$ USA, na rękę. Cieszę się z tego, bo wielu
    > pracuje za pół tego, też po studiach. Wystarcza aby
    > przeżyć. Jeśli chcesz mieć dzieci albo domek, to musisz
    > mieć więcej szczęścia. Komputery, samochody, żywność
    > są tu droższe niż w USA, a nieraz i w krajach Europy.

    Nie przeliczaj zlotuwek na dolary. Ceny sa inne w Polsce jak i w Ameryce
    albo w Australii. Sa dostosowane na kraj. Polska zywnosc jest dobra i czysta
    dlatego jest droga. A na samochod, dom to tutaj tez nie jest latwo. Na dom
    idzies do banko o pozyczke i splaczasz ja przez nastepne 20 lat. To jest
    normalne i wszyscy tak robia, bo za gotowki nigdy ni kupisz domu.