PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanieRe: Pytanie
  • Data: 2002-12-20 12:22:24
    Temat: Re: Pytanie
    Od: "Krzysztofsf" <K...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > jesli masz taka umowe to tylko ubolewac... bo oni moga wszystko a Ty nic,
    > najpierw sie trzeba zastanowic a potem podpisywac...

    Nieprawda. W ustawie o konkurencji (przegladalem, jak podpisywalem takie
    kwity), jest zaznaczone, ze pracodawca na okres niekonkurencyjnosci po
    rozwiazaniu umowy jest zobowiazany wyplacic minimum 0,25 wynagrodzenia
    rocznego....jesli pracownik nie ma w tresci uzgodnionej wyzszej kwoty
    odszkodowania.
    Dlatego smialismy sie podpisujac te kwity, poniewaz w przypadku jesli
    pracodawca przy rozwiazaniu umowy nie wyplaci takiego odszkodowania
    (umozliwiajacego zycie w okresie w ktorym zobowiazalismy sie do
    nieprowadzenie dzialalnosci konkurencyjnej), to nie ma szans na wygranie
    sprawy w jakimkolwiek sadzie, bo niedopelnil obowiazku ustawowego i
    niewywiazal sie ze zobowiazan.

    Przeczytaj tekst ustawy, wybacz, ale nie pamietam dziennika.ani numeru.
    Powinien byc wymieniony w tekscie umowy, ktora podpisywales. Jesli twoja
    umowa nie powoluje sie na ustawe, dobrze byloby odrzalowac 50 zl na prawnika
    i skonsultowac, czy zapis ustawowy nie jest nadzredny, mimo, ze nie
    wymieniony.

    Pozdrawiam
    Krzysztof