PracaGrupypl.praca.dyskusjePrzejście z etatu na własną działalność › Re: Przejście z etatu na własną działalność
    From: mihau <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Przejście z etatu na własną działalność
    Date: Thu, 10 Jul 2008 04:27:29 -0700 (PDT)

    On Jul 10, 10:30 am, "atlanticus" <a...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Czy moglibyście podzielić się wrażeniami z przejścia z etatu na własny
    > biznes, jeśli takowe mieliście?

    U mnie bardzo pozytywne, ale uprzedzam: po pierwsze robię serwisy
    webowe, więc o klientów nietrudno, a po drugie miałem odłożone
    pieniądze na "wszelki wypadek".

    Działalność założyłem przyjmując nową ofertę pracy. Po prostu zamiast
    etatu zaproponowałem tą formę rozliczenia. O ile w firmie panowały
    elastyczne zasady co do godzin pracy, to ja w ogóle nie musiałem się
    ich trzymać i klikałem z domu w deszczowe dni albo w nocy. Weekendy
    też miałem ruchome. Pełna sielanka poza okresami poprzedzającymi
    oddanie projektu, bo wtedy robiłem 7dni/tydzień.

    Przy okazji zrobiłem trochę "drobiazgu" dla znajomych i jedno duże
    zlecenie dla innego klienta, które kosztowało mnie sporo wysiłku (2
    miesiące pracy na dwa fronty).

    Gdy kończyłem współpracę z pierwszym, stałym klientem, pojawiło się w
    zasięgu ręki kilka ciekawych zleceń. Miałem już konkretny plan
    wyszkolenia ludzi i rozkręcenia biznesu na wyższym poziomie niż
    "człowiek-firma", ale wtedy spadła bomba w postaci zlecenia z
    zagranicy, pozwalającego wyjechać w ciekawe miejsce do pracy za dobre
    pieniądze.

    Tak więc ponownie klikam jak na etacie, chodzę do biura w regularnych
    godzinach, mimo że rozliczam się jako firma. Co dalej - zobaczymy, ale
    plan jest by trochę zarobić i wykorzystać pobyt tutaj także w innych
    kategoriach, a potem wrócić do Polski i spróbować uruchomić coś
    większego. Najlepiej dla zachodnich klientów, bo pozwoliłoby to
    wskoczyć na wyższą półkę cenową.

    --
    mihau