PracaGrupypl.praca.dyskusjePrzejście z etatu na własną działalnośćRe: Przejście z etatu na własną działalność
  • Data: 2008-07-10 09:47:06
    Temat: Re: Przejście z etatu na własną działalność
    Od: "atlanticus" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    maciek kanski <n...@s...maila> napisał(a):

    > Oczywiście, że dobrze jest pracować dla siebie (jeszcze lepiej, kiedy
    > inni na Ciebie pracują) więc ja polecam. Ale jedno musisz mieć dobrze
    > zapewnione: płacących klientów. Pracodawca, mimo wszystkich swoich wad
    > ma tę zaletę, że kupuje twoje usługi przez cały miesiąc i musi za nie
    > zapłacić, bo wisi nad nim kodeks pracy.

    Klientów zapewnionych nie mam. Ale mam duże doświadczenie w pracy jako
    handlowiec - jeszcze z czasów etatu. Tak więc wiem jak się zdobywa klienta.
    Mogę co drugi dzień siedzieć na telefonie i dzwonić, potem chodzić na
    spotkania. Trochę tak już robiłem "po godzinach" i mogę z dużym
    prawdopodobieństwem założyć, że przeznaczając na ten cel bity miesiąc - 160
    godzin, mogę zarobić na tym średnio 10 000zł.

    > Na własnej działalności sam sobie klientów szukasz i sam prosisz klienta
    > o uregulowanie płatności. Przemyśl naprawdę, czy masz tych klientów,
    > którzy Ci _zapłacą_ 10kPLN. Aha, liczy się wpływ środków na konto, a nie
    > fakt przyjęcia faktury.

    Rozumiem, to mnie nie przeraża. Najbardziej boje się tego przysłowiowego
    odcięcia pępowiny, odcięcia się od korytka 2000zł na rękę z etatu i
    popłynięcie w nieznane, gdzie na 100% przez pierwszy kwartał wpływów nie
    będzie, lub będą one marginalne. Gdybym miał jeszcze odłożone z 10 000zł, to
    bym się nie przejmował, ale że nie mam, to będę musiał żyć na kredyt.

    Dzięki za odzew ;)