eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjePrzedstawiciele handlowiRe: Przedstawiciele handlowi
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!
    atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Ra.Y" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Przedstawiciele handlowi
    Date: Wed, 08 Dec 2004 17:45:16 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 23
    Message-ID: <cp7b8h$p38$1@atlantis.news.tpi.pl>
    References: <cp6ofq$gsc$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: afp6.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1102524498 25704 83.16.145.6 (8 Dec 2004 16:48:18 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 8 Dec 2004 16:48:18 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.2) Gecko/20040804
    Netscape/7.2 (ax)
    X-Accept-Language: en-us, en, pl
    In-Reply-To: <cp6ofq$gsc$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:134536
    [ ukryj nagłówki ]

    Mikołaj wrote:
    > Witam
    >
    > Jak sprawdzić efektywność pracy przedstawiciela handlowego i zmusić by
    > więcej pracował? Chodzi o sytuację, kiedy zamówienia spływają bezpośrednio
    > do firmy, a przedstawiciel, jak się okazuje, nie był w firmie zamawiającego
    > od kilku miesięcy. Zdobył tego klienta to fakt, ale widząc, że klient
    > zamawia, handlowiec odpuszcza sobie i go nie odwiedza. A premię ma wypłacaną
    > z tych zamówień. Może dojść do sytuacji, że zdobędzie kilku dużych klientów,
    > klienci ci będą sami zamawiać, a przedstawiciel będzie sobie bimbał,
    > czekając na wypłatę.

    Prosta metoda: prowizja malejąca.

    Przykładowo: prowizja od obrotów (czy jak wolisz spłaconych faktur) w
    ciągu pierwszego kwartału od pozyskania to x%, w ciągu następnego y%, na
    koniec "dożywotnio" symboliczna prowizja jako wynagrodzenie za
    serwisowanie klienta.

    Gutek będzie śmigał, aby pozyskiwać nowych. Polecam, działa.

    --
    ra.y

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1