PracaGrupypl.praca.dyskusjeProkom - wasze doswiadczeniaRe: Prokom - wasze doswiadczenia
  • Data: 2002-05-29 14:23:55
    Temat: Re: Prokom - wasze doswiadczenia
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przed reformą ZUS były takie opcje:
    > 1. Zostawić wszystko po staremu. Budżet państwa byłby zruinowany.
    > No ale proszę bardzo. Można tak było zrobić.
    nie mieszajmy wdrazania systemu informatycznego z problemami reformowania
    systemu.
    jedno z drugim nie ma nic wspolnego!
    Reforme mozna bylo zrobic i bez komputerow. Jestem informatykiem, progrmaista
    i jestem na 100% pewny, ze kazda dzialalnosc mozna dobrze zorganizowac
    BEZ komputera. Niektorym osobom wydaje sie ze z komputerm mozna _nie_
    organizowac i zrobi to sam komputer. Ale bardzo sie myla.
    Najwiekszy zysk daje zorganizowana _I_ skomputeryzowana, ale takie
    zdarzaja sie o wiele za zadko.

    > 2. Zapłacić 1.000.000.000 PLN lub 1.200.000.000 PLN firmie HP lub IBM.
    > Ale pomijając fakt, że byłoby drożej to byłoby drożej.
    haha bardzo trafny ARGUMENT!
    moim zdaniem dac wygrac przetarg prokomowi to pogodzic sie z tym, ze bedzie
    drozej, bo bedzie drozej :-> rownie trafny rownie prawdziwy rownie c00l.
    wolalbym takich nie czytac i nie pisac. ale ja mam do napisanego przez
    siebie baaardzo duzy dystans.
    nie twierdze ze ProKOM to firma zla, ze ZUS mozna bylo zrobic lepiej.
    za to smieszy mnie przeogromnie twierdzenie ze to *udane* wdrozenie.

    > Tamte firmy nie mają bladego pojęcia o polskiej specyfice.
    o specyfice systemu ZUSowaskiego po reformie przed reforma
    NIKT nie mial bladego pojecia. zmiany byly tak glebokie, ze wiedza
    o stanie poprzednim raczej przeszkadzala jak pomagala.
    Wiem cos o tym, bo wtedy pisalem programy placowe i usilowlem sie przez
    rok dowiedziec jak to ma dzialac od KAZDEGO kto mi sie nawinal.
    ksiegowych, pracownikow ZUSu (roznego szczebla), przechodniow na ulicy itp.
    nikt nic nie wiedzial. na pismie zadna instytucja nie chciala wydac ZADNEJ
    opinii przez rok na jakikolwiek temat zwiazany ze skladkami po nowemu.

    oczywiscie to TAKZE woda na mlyn obroncy ProKOMu - bo jak oni mieli w takiej
    sytuacji zrobic system? Nie wiem.
    Ale na pewno HP / IBM nie byl tu "gorzej" przygotowany merytorycznie...

    > Przypominam mój argument jaka to była i jest afera z liczeniem krów przez
    > HP.
    > Tzw. IACS to wielka kompromitacja HP.
    dlaczego?
    jeszcze nie przekroczyli terminow!
    musieli sie wycofac z kosztow i bardzo mnie to cieszy jako podatnika.
    nikt tak nie przycisnal ProKOMu i mnie to bardzo martwi jako podatnika.

    reszta czyli brednie o zmuszaniu to glupoty obnizajace poziome tej dyskusji
    ;-), wiec nie bede sie nawet ustosunkowywal szczegolowo.

    pozdrawiam

    romekk