PracaGrupypl.praca.dyskusjeProkom - wasze doswiadczeniaRe: Prokom - wasze doswiadczenia
  • Data: 2002-06-05 15:39:40
    Temat: Re: Prokom - wasze doswiadczenia
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej K. <k...@2...pl> wrote:
    > 2. Ale nikt nie wmówi mi, że system ZUS działałby ... bez komputerów.
    jakos dzialal dotychczas i zaraz po wojnie tez.
    duzo, duzo pracownikow, zdecentralizowana struktura i duzo, duzo
    segregatorow z papiorkami. jesli to wszystko ma dobrze opracowane
    procedury dzialnia, moze perfekcyjnie dzialac przy pomocy olowka,
    kartek papieru, segregatorow i duzej ilosci regalow ;-)
    moze tez dzialac bardzo szybko i niezawodnie.
    teraz tez jakos dziala, a ze akurat teraz _wyjatkowo_ zle, to juz
    raczej wina tego, ze nastawiono sie, ze system bedzie, a tu ... kupa.
    (a moze nastawiono sie, ze system sam sobie skads dane skoluje)

    > 3. Co do bredni o zmuszaniu do udziału w przetargu.
    > Tak - to był czysto teoretyczny pomysł.
    > Ale proszę odpowiedzcie mi! Niech ktoś mi to powie wreszcie! Błagam!
    > Dlaczego CL, Softbank, Comarch, 2Si, czy Solidex nawet nie stanęły do
    > przetargu.
    > Nie mówiąc o wielu innych firmach.
    > To chyba, o czymś świadczy.

    stawanie do przetargow czasem kosztuje (np. za hue hue "wytyczne")
    stawanie do przetarow kosztuje (przygotowanie oferty)
    juz same powyzsze punkty po uwzglednieniu ryzyka niewygrania moga
    spowodowac odpuszczenie sobie przetargu
    niektore przetargi sa rozstrzygniete zanim zostana ogloszone ;-)
    zwlaszcza te intratne, rzadowe...
    niektorzy moze jednak potrafia _relanie_ spojrzec na kontrkat (wytyczne)
    i powiedziec otwarcie, ze nie sa w stanie zmiescic sie w wytycznych,
    nawet gdyby wygrali?
    niektorzy moze wiedza cos o wynikach zawczasu i szkoda im sie mieszac?

    nie jestem pracownikiem ani zwlaszcza prezesem firm
    CL, Softbank, Comarch, 2Si, czy Solidex wiec nie moge odpowiedziec
    dlaczego kazda z nich nie wystartowala.
    Gwoli scislosci nie twierdze tez, za ProKOM wygral ten przetarg w przedbiegach,
    czy w sposob nieuczciwy. Jesli juz to sadze, ze od razu wiedzial ze nie wyrobi
    sie i nie zmiesci w kosztach (bo to prawie kazdy wiedzial), ale co tam.
    Sam kiedys startowalem w jakims przetargu (gminnym, samorzadowym) i jedyne co
    z tego doswiadczenia wynioslem, to ze nie chce brac udzialu juz w zadnym
    przetargu bo ten moj byl tak ewidentnie (bezczelnie?) ustawiony, ze szok...
    (wymagania oferty byly po prostu opisem konkretnego programu, zreszta
    dosc marnego, najsmieszniejsze ze jako wymagania byly wpisane takze
    ewidentne WADY gotowego rozwiazania :-). Terminy tez byly takie, ze
    to nie bylo cos do zrobienia, tylko trzeba bylo miec praktycznie gotowe)

    pozdrawiam

    romekk