PracaGrupypl.praca.dyskusjeProcter&Gamble-test analitycznego myślenia? › Re: Procter&Gamble-test analitycznego myślenia?
    From: "Andree" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Procter&Gamble-test analitycznego myślenia?
    Date: Mon, 2 Sep 2002 16:06:58 +0200

    Ale ja sie z tym wszystkim zgadzam. Tylko pytam, czy rzeczywiscie do badan
    ilosciowych trzeba studiowac socjologie? Moim zdaniem wystarczy troche
    metodologii, duuuuzo statystyki (i zrozumienia statystyki, co rzadko idzie w
    parze) oraz troche rozeznania na rynku. Czyli, zamiast socjologii, lepiej
    chyba wybrac matematyke i wziac troche lekcji o handlu. Po co Ci filozofia,
    antropologia, PR, HR i kilka innych dziedzin do robienia badan
    marketingowych, przykro mi ale nie wiem.

    Tak sie sklada, ze studiowalem pare lat na wydziale pokrewnym - psychologii.
    I wiem, ze niestety poziom zrozumienia statystyki, metodologii oraz lezacej
    pod statystyka matematyki jest generalnie niski. Sa oczywiscie wyjatki, ale
    tymi wyjatkami sa ludzie albo bardzo inteligentni albo wywodzacy sie ze
    scislych kierunkow (i nie jest ich duzo, rzeklbym 10%). A taki niski poziom
    przeklada sie na jakosc badan. Gdybym byl szefem firmy prowadzacej takie
    badania duzo chetniej zatrudnialbym ludzi np. po matematyce, nie dlatego, ze
    sa bardziej inteligentni, tylko dlatego, ze zakladajac podobna inteligencje,
    maja lepsze narzedzia do tej pracy. Generalnie jestem zdania, ze za duzo
    ludzi w Polsce studiuje tzw. humanistyczne kierunki a potem ni stad ni zowad
    chca brac sie za robote, ktorej istoty nie rozumieja.

    Jeszcze jedna kwestia. Piszesz 5 lat. Po co 5 lat? Wiedza potrzebna do badan
    marketingowych jest do opanowania w 1,5 roku, 2 lata. Ok, musisz miec
    jeszcze ogolne podstawy, dodajmy do tego rok. Ale 5 lat? To za duzo.

    Pozdrawiam,

    AnD