eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca w upały a ubiór.Re: Praca w upały a ubiór [z nieco innej perspektywy]
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Immona <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca w upały a ubiór [z nieco innej perspektywy]
    Date: Fri, 11 May 2007 17:21:39 +1200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 28
    Message-ID: <f20uhg$sng$1@inews.gazeta.pl>
    References: <e8dfs9$iu$1@inews.gazeta.pl> <e8endd$2li$1@inews.gazeta.pl>
    <e8eojc$7d5$1@inews.gazeta.pl> <44ab8432$1@news.home.net.pl>
    <T...@n...onet.pl>
    <f201rt$mve$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 222-153-3-241.jetstream.xtra.co.nz
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1178860913 29424 222.153.3.241 (11 May 2007 05:21:53 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 11 May 2007 05:21:53 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <f201rt$mve$1@news.onet.pl>
    X-Accept-Language: en-us, en
    X-User: immonaa
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.7) Gecko/20050414
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:206483
    [ ukryj nagłówki ]

    cOOba wrote:
    > Jeżeli Szanowne Grono pozwoli ja zapytam o coś nieco innego, choć
    > (przynajmniej poniekąd zbliżonego):
    >

    Na marginesie: Jesli odgrzewasz stary watek nie cytujac poprzednich
    postow i zadajac zupelnie nowe pytanie, lepiej byloby zaczac nowy watek.

    > dot. konieczności noszenia garnituru w biurze. Moja wątpliwość jest
    > następująca: O ile w zawodach, gdzie człowiek kontaktuje się z klientem
    > (drugą osobą) to reprezentacyjność jest mile widziana [bądź wręcz wymagana]
    > o tyle w przypadku biura, gdzie nikt, poza współpracownikami mnie nie
    > widzi - taka konieczność wydawałaby się dziwna. Z drugiej strony jednak nie
    > po raz pierwszy spotkałem się z opinią, że to właśnie od pracownika w biurze
    > częstokroć wymaga się stroju wizytowego. No właśnie - jak to tak naprawdę

    Ubior tworzy atmosfere. Powodem, dla ktorego grupa nie majacych kontaktu
    z klientem, a wylacznie ze soba nawzajem pracownikow moze chciec/musiec
    z nakazu kierownictwa ubierac sie w garnitury jest efekt
    powagi/mobilizacji, jakie u wiekszosci ludzi wywoluje stroj oficjalny -
    ten noszony na sobie i ten noszony przez osoby z najblizszego otoczenia.
    Garnitur w pracy jest rodzajem munduru (i jesli wszyscy go nosza, to
    wystepuje tez efekt odindywidualizowania).

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1