eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca w upały a ubiór.Re: Praca w upały a ubiór [z nieco innej perspektywy]
  • Data: 2007-05-11 05:21:39
    Temat: Re: Praca w upały a ubiór [z nieco innej perspektywy]
    Od: Immona <c...@n...gmailu> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    cOOba wrote:
    > Jeżeli Szanowne Grono pozwoli ja zapytam o coś nieco innego, choć
    > (przynajmniej poniekąd zbliżonego):
    >

    Na marginesie: Jesli odgrzewasz stary watek nie cytujac poprzednich
    postow i zadajac zupelnie nowe pytanie, lepiej byloby zaczac nowy watek.

    > dot. konieczności noszenia garnituru w biurze. Moja wątpliwość jest
    > następująca: O ile w zawodach, gdzie człowiek kontaktuje się z klientem
    > (drugą osobą) to reprezentacyjność jest mile widziana [bądź wręcz wymagana]
    > o tyle w przypadku biura, gdzie nikt, poza współpracownikami mnie nie
    > widzi - taka konieczność wydawałaby się dziwna. Z drugiej strony jednak nie
    > po raz pierwszy spotkałem się z opinią, że to właśnie od pracownika w biurze
    > częstokroć wymaga się stroju wizytowego. No właśnie - jak to tak naprawdę

    Ubior tworzy atmosfere. Powodem, dla ktorego grupa nie majacych kontaktu
    z klientem, a wylacznie ze soba nawzajem pracownikow moze chciec/musiec
    z nakazu kierownictwa ubierac sie w garnitury jest efekt
    powagi/mobilizacji, jakie u wiekszosci ludzi wywoluje stroj oficjalny -
    ten noszony na sobie i ten noszony przez osoby z najblizszego otoczenia.
    Garnitur w pracy jest rodzajem munduru (i jesli wszyscy go nosza, to
    wystepuje tez efekt odindywidualizowania).

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1