PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca w Polsce? › Re: Praca w Polsce?
    From: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca w Polsce?
    Date: 11 Nov 2002 23:33:43 -0800

    "Monika " <m...@N...gazeta.pl> writes:

    > a pa to pracowal za granica na dosyc wysokim stanowisku , korupcja tak jak w
    > polce jest i za granica ... Kochany Panie pracowac to trzeba wszedzie zeby

    tak, ale istotna roznica tutaj jest roznica stopnia.
    polska pod tym wzgledem zaczyna sie wysuwac na czolowke, niestety.

    > zarobic na cos do jedzenia . Kolejki to trzeba wszedzie ( w kazdym urzedzie
    > , u lekarza ecc. ) robic Moim zdaniem to Polska jest w okresie nastolatka .

    mieszkam w usa od 4 lat, zdazylam juz miec powazna operacje (raka),
    nalazilam sie po lekarzach - i NIGDZIE, NIGDZIE nie musialam do
    lekarza stac w kolejce!

    umawia sie czlowiek na wizyte na okreslona godzine, i nie czeka
    niewiadomo ile.

    co do urzedow: najgorszy jest urzad imigracyjny, gdzie faktycznie
    traktuja ludzi jak taborety. ale - ci co lataj do INSu to nie sa
    obywatele amerykanscy.

    w reszcie urzedow: social security services, local county, gdzie
    mialam okazje bywac - urzednicy raczej mili, kolejek w zasadzie nie ma
    i spokojnie mozna dostac to, po co sie przyszlo.

    ujelo mnie zwlaszcza to jak poszlam po kopie aktu slubu.
    pani zapytala mnie o nazwisko, wklepala w komputer, wlozyla
    odpowiedniego CDeka i po 10 minutach mialam w rece swierzutko
    wydrukowana kopie, z pieczatka i podpisem.

    dla porownania: zalatwienie odpisu aktu urodzenia w polsce zajelo dwa
    dni.

    nie wiem gdzie mieszkasz, ale to co opisujesz to jakos sie nie bardzo
    stosuje do okolicy gdzie ja mieszkam.

    [..]

    > albo cukiernie ) . Norma w kazdym kraju , ze pomoc panswowa ( nazwijmy ja
    > gminna ) to sprawa ukryta , normalna jest korupcja , Wrangler , obudz sie
    > ...nawet na zachodzie szukanie pracy ( albo jej znalezienie ) to prawie
    > cud . Wystarczy , ze pare osob dosyc inteligentych sie obudzi to poze swoim

    jaki znowu cud? wysylasz CV, idziesz na interview i w koncu cie
    przyjmuja. bez zadnych cudow.

    a jak nie masz kwalifikacji, to idziesz z ulicy pracowac do mcd,
    starbucks czy jakiejs knajpy albo sklepu. ogloszenia wisza na drzwiach
    i przyjmuja bez CV.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net