PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca dla osob bez wyksztalcenia › Re: Praca dla osob bez wyksztalcenia
  • Data: 2005-02-25 12:50:19
    Temat: Re: Praca dla osob bez wyksztalcenia
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 25 Feb 2005 12:57:48 +0100, Karol Lipnicki
    <a...@m...int.pl> napisał:

    > Nie dobijaj mnie.
    > Mój bliski przyjaciel....
    <ciach>
    > Nie pisz więc o sytuacjach z jakimi nie miałeś do czynienia. Oczywiście,
    > są
    > patologie, ale są i ośrodki pomocy, jest policja, domy kultury, ośrodki
    > opieki, monary, schroniska, internaty....

    Skad wiesz z czym mialem do czynienia a z czym nie? Znowu konfabulujesz.
    Tak przy okazji, jeden z najinteligentniejszych, najbardziej oczytanych
    ludzi jakich znalem, mial tylko wyksztalcenie podstawowe ( z tym, ze dawal
    sobie swietnie rade w zyciu, lawirujac na obrzezach systemu i nie
    potrzebowal nic wiecej- nie mial czasu na nauke bo robil pieniadze - za
    prl-u to bylo tak przy okazji)
    Polska jest duza, wiele roznych sytuacji moze sie zdazyc chociazby
    dzieciom wiejskim, robiacym po 3 lata jedna klase bo potrzebne sa w polu,
    nastoletnim dziewczynom zachodzacym zaraz po przedluzonej podstawowce w
    ciaze, najstarszym dzieciom z rodzin wielodzietnych wychowujacym mlodsze
    rodzenstwo, osobom lekko ociezalym umyslowo itp.
    Niektorzy usiluja z duzym opoznieniem wchodzic w dorosle zycie, zrywac z
    poprzednim srodowiskiem itp.I wtedy szukaja srodkow do zycia mozliwych do
    zdobycia w inny, niz dotychxczasowy sposob, badz zmusza ich do tego smierc
    rodzica. I mozliwe, ze wasnie taka osobe spowrotem sciagasz w dol swoim
    postem.
    Generalizowanie bez znajomosci konkretow, w sposob ponizajacy i dobijajcy
    autora posta jest wg mnie bezduszne i plytkie i swiadczy wyjatkowo zle o
    tak piszacych.
    Niestety, nasz kraj z przyczyny poteznego bezrobocia nie ofereuje prostych
    prac dla osob niewykwalifiokowanych, sztucznie zawyzajac kryteria (na
    cholere sprzedawczyni w wazywniaku ma miec studia wyzsze albo nawet
    wyksztalcenie srednie? - dodawanie odejmowanie i mnozenie przerabia sie w
    podstawowce)