PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca › Re: Praca
    From: Wieslaw Bicz <W...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca
    Date: Mon, 27 Oct 2003 00:49:25 +0100

    mer wrote:

    > Przypomniała mi sie historia szefa urzedu patentowego w Anglii na poczštku 19.
    wieku.
    > Złożył wypowiedzenie, bo jak twierdził wszystko już zostało wynalezione i jego etat
    nie ma sensu.

    > mer

    Dykteryjka fajna, ale nic jej do rzeczy.

    W zawodach jest jak w wielu innych dziedzinach ludzkiej działalności: wzloty i upadki
    (cykle
    koniunkturalne). W informatyce na pewno jeszcze wiele zostanie wymyślone, ale
    doradzanie młodemu
    człowiekowi, że zrobi w tym zawodzie na pewno karierę, wobec wielkiej już, a z każdym
    dniem rosnšcej
    konkurencji jest po prostu nieodpowiedzialne. To jest na pewno możliwe, ale
    niekonieczne łatwe.

    Źle jest budzić nadmierne oczekiwania. Mam trochę doświadczeń tego typu - z
    informatykš mam
    doświadczenia od 27 lat (już wtedy programowałem i zajmowałem się komputerami, choć
    jestem fizykiem),
    przeżyłem wzloty i upadki wielu zawodów i widzę wyraźnie przyśpieszenie w tym
    względzie (coraz
    szybsze cykle).

    Dlatego radzę każdemu młodemu człowiekowi, żeby zdobył fach nawet klasyczny, ale nie
    taki, który
    ostatnio przeżywał wzlot, bo zanim się sytuacja uspokoi, to może mu chęć do pracy
    minšć. Na pewno
    informatyka jako jeden z wyuczonych zawodów jest niezła, ale jeśli miałbym Łukaszowi
    coś radzić, to
    co następuje:

    Opanować perfekcyjnie niemiecki i angielski, poszukać pracy w sensownych projektach
    już w Polsce,
    albo możliwie szybko studiować w Niemczech i chwalić się pracodawcom tym, co się
    zrobiło. Jeszcze
    ambitniej: stworzyć własnš firmę i oferować innym własne rozwišzania. Przy okazji
    mógłby się
    poprawić w języku polskim, bo w tworzeniu ofert dla innych to jest bardzo potrzebne.
    W jego wieku,
    jeśli się chce coś osišgnšć trzeba niestety pracować od "świtu do nocy". Innej
    realnej szansy nie ma,
    to tylko złudzenie, które się prędzej, czy później kończy. Świat nieuchronnie zmierza
    w kierunku
    sytuacji, kiedy każdy będzie mógł oczekiwać znaczšcych dochodów tylko wtedy, kiedy
    zaoferuje coś
    nietypowego. A tego się nie da osišgnšć bez wysiłku. Dni ciepłych posadek sš raczej
    policzone,
    szczególnie w Polskiej republice kolesiów. Za dużo problemów to stwarza. I to samo
    widać w dużych
    firma - także i one coraz mniej przypominajš urzędnicze struktury, niegdyś
    naszpikowane "ciepłymi
    posadkami".

    Pozdrawiam

    Wieslaw Bicz

    ------===== R&D: Ultrasonic Technology/Fingerprint Recognition ====------
    ul. Otwarta 10a PL 50-212 Wroclaw Tel.:+48 71 3296854 Fax.:+48 71 3296852
    --------==== mailto:W...@o...pl -=- http://www.optel.pl ====-------