PracaGrupypl.praca.dyskusjePomysl na reklame TV › Re: Pomysl na reklame TV
  • Data: 2003-03-18 08:46:43
    Temat: Re: Pomysl na reklame TV
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A ja mam od dłuższego czasu wymyślony wierszyk reklamujący pewien produkt.
    > czy dałoby coś zgłoszenie się z ofertą do producenta lub agencji
    > obsługującej go?

    Prawdopodobieństwo oszukania jest zawsze, i niestety w niektórych agencjach
    stanowi normę (np. w ostatnij chwili okazuje sie, że ze "współautora"
    zmieniasz się w "konsultanata" - róznica w zapłacie wiecej niz spora).
    Jak jednak ktos jest zdeterminowany to proponuje taki schemat dzialania
    - dowiedzic sie jaka firma prowadzi kampanie produktu
    - wybrać sie do najbliższej siedziby ZAIKS-u i zarejetrować tam swoje prawa
    do wierszyka czy fabułki reklamowej (np. piszesz opowiadanko, które jest
    stresczeniem reklamy lub pada w nim - (doslownie i jako slogan, wymyslone
    przez Ciebie hasło).
    - idziesz do agencji z propozycją. Składasz ją na "dziennik podawczy" i
    bieżesz potwierdzenie na kopi (pieczątka).
    Teraz, jak już masz wzystko na piśmie, możliwie najszybciej próbujesz
    dodzwonić sie do dyrektora kreatywnego aencji (ciagle odbijając sie od
    sekretarek i asystentów) i jeszce raz przedstawiasz mu pomysł. Ten telefon
    jest kluczowy, bo agencje reklamowe, podobnie jak gazety czy inne media,
    dostają całe tony listów z "rewelacyjnymi pomyslami". Przeważnie nie są one
    nawe dokładnie czytane, tyko z miejsca lądują w koszu.
    Ważne jest, żeby pomysł przedstawić własnie dyrektorowi kreatywnemu, bo
    jeżeli jest dobry (a musi bć chcąc sie utrzymać) to nie roi mu specjalni
    różnicy, czy za dobry pomysł zapłaci ludzim z zewątrz, czy łasnym
    copywriterom.
    Życzę powodzenia
    Paweł