PracaGrupypl.praca.dyskusjePomocy !!Re: Pomocy !!
  • Data: 2007-01-26 11:36:22
    Temat: Re: Pomocy !!
    Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić, aby ktoś opłacany z prowizji od
    > produktów, nie starał się maksymalizować tej prowizji.
    > Osobiście mam jedną zasadę (oczywiście nie staram się jej stosować za
    > wszelką cenę): starać się unikać pośredników - a taki doradca to w istocie
    > nikt inny, jak właśnie pośrednik.

    No i błąd bo jedną z zasad kapitalizmu i "robienia" pieniędzy jest skuteczne
    inwestowanie objawiające się m.in. opłacaniu i to chojnemu dobrych
    specjalistów którzy dla Ciebie pracują. To jest inwestycja i ona właśnie
    przynosi profity. To własnie oszczędzania na nich jest krótkowzroczne i nie
    prowadzi do niczego dobrego bo tylko zniechęca ludzi do skąpca skutkiem
    czego on sam traci. W dobie specjalizacji nie jesteś w stanie zrezygnowac z
    usług specjalistów tym bardziej że oni mają lepszy i tańszy dostęp do
    dóbr/usług niż ty masz lub możesz mieć. Im lepiej usługodawcy będą opłacani
    tym lepsze i wydajniejsze usługi będą Ci oferować a usługi pomnażania
    majątku to też usługi.
    Pisząc to wszystko mam na myśli oczywiście normę w normalnych krajach a nie
    margines. Polska niestety jest jeszcze w dużej mierze na marginesie
    normalności i zdarzają się rózni naciągacze i oszuści ale nie jest to normą
    i grasują oni głównie w warstwach biednych, stąd też należy patrzeć i
    czerpac wzorce od najbogatszych ale działających w warunkach normalności
    inwestycyjnej a nie inwestycji mafijnych.
    Analogicznie rzecz się ma na rynku pracy. Dajesz pracodawcy swoje
    umiejętności, zaangażowanie i czas żądając za to konkretnej zapłaty tu i
    teraz. Jeżeli nie chce płacic to sorry ale nie stać go na mnie i moje uslugi
    niezależnie od tego jakie wizje chciałby przede mną roztoczyć na przyzłość
    nie oferując niczego konretnego na bieżąco poza "zdobyciem doświadczenia w
    prężnie rozwijającej się firmie"
    Społeczeństwa bogate są społeczeństwami żyjącymi głównie z usług, produkcja
    jako element przynoszący najmniejszą watość dodaną i pochłaniająca dużo
    kosztów jest cedowana na społeczeństwa biedne, podobnie jak eksploatacja
    złóż surowcowych (kraje - eksporterzy surowców w grunie rzeczy nie są
    krajami bogatymi)
    --
    Jackare