PracaGrupypl.praca.dyskusjePolski budzet placi Koreanczykom ok. 114 tys za 1. miesce pracy - czy to ma sens?Re: Polski budzet placi Koreanczykom ok. 114 tys za 1. miesce pracy - czy to ma sens?
  • Data: 2006-07-19 10:19:28
    Temat: Re: Polski budzet placi Koreanczykom ok. 114 tys za 1. miesce pracy - czy to ma sens?
    Od: Immona <c...@n...gmailu> szukaj wiadomości tego autora

    the_foe wrote:

    > przyjmujac ze placa w LG to srednio 1500 bruto to wychodzi ze maja za
    > darmo pracownikow na ok. 6 lat. To i w Chinach nie ma takich warunnkow ;)
    > JA sie pytam czy to ma sens, bo w UP dostanie pozyczki 10 tys graniczy z
    > cudem, a my doplacamy taka kase do wyzysku, a te 800 000 tys nie bierze
    > sie z powietrza tylko z podatkow. Potem rzad musi represjonowac polskich
    > pracodawcow by dac kase Koreanczykom. W przyrodzie i ekonomii nic nie
    > ginie, skoro tworzymy nowe miejsca pracy, co tu duzo mowic w sposob
    > sztuczny, to gdzie ich musi ubywac, bo trzeba przykrecic podatkowa
> [...]

    Masz mylne wyobrazenia.
    Kapital, jaki przynosi do kraju duza inwestycja produkcyjna znacznie
    przekracza to, co bedzie wyplacone w formie wynagrodzen. Zarobia takze
    podwykonawcy, uslugodawcy, dostawcy - miejsce pracy w duzej firmie
    pociaga czesto za soba stworzenie dodatkowych miejsc pracy w jej
    otoczeniu. Poza tym sa jeszcze takie aspekty jak wzrost wartosci gruntow
    i uczynienie regionu atrakcyjniejszym dla kolejnych inwestorow.
    Oczywiscie mozna sie spierac o celowosc dofinansowania, jego wysokosc,
    sposob ubiegania sie o inwestycje itp. i tu krytycyzm jest uzasadniony,
    ale bzdura jest to, co kolega TLP pisze w sasiednim poscie, ze jego
    knajpa za kilkadziesiat tys. euro mialaby taki sam pozytywny wplyw w
    skali regionu jak miejsce pracy w firmie omawianej wielkosci i
    zaistnienie takiej firmy na lokalnym rynku.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)