PracaGrupypl.praca.dyskusjePolski budzet placi Koreanczykom ok. 114 tys za 1. miesce pracy - czy to ma sens?Re: Polski budzet placi Koreanczykom ok. 114 tys za 1. miesce pracy - czy to ma sens?
  • Data: 2006-07-19 10:37:55
    Temat: Re: Polski budzet placi Koreanczykom ok. 114 tys za 1. miesce pracy - czy to ma sens?
    Od: "the_foe" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Immona" <c...@n...gmailu> napisal w wiadomosci
    news:e9l0vr$d2k$1@inews.gazeta.pl...
    > the_foe wrote:
    >
    > Masz mylne wyobrazenia.
    > Kapital, jaki przynosi do kraju duza inwestycja produkcyjna znacznie
    > przekracza to, co bedzie wyplacone w formie wynagrodzen. Zarobia takze

    przynasza 3,2 mld zl, dostaja 0,8 mld. Podaj mi przyklad inwestycji w ktorej
    masz gwarantowana 25% pomoc.

    > podwykonawcy, uslugodawcy, dostawcy - miejsce pracy w duzej firmie pociaga
    > czesto za soba stworzenie dodatkowych miejsc pracy w jej otoczeniu. Poza tym
    > sa jeszcze takie aspekty jak wzrost wartosci gruntow

    przeliczalem to wlasnie na wszytkie miejsca pracy powstale w wyniku tej
    inwestycji. LG bezposrednio nie zatrudni 7 tys. ludzi.

    > i uczynienie regionu atrakcyjniejszym dla kolejnych inwestorow.
    > Oczywiscie mozna sie spierac o celowosc dofinansowania, jego wysokosc, sposob
    > ubiegania sie o inwestycje itp. i tu krytycyzm jest uzasadniony, ale bzdura
    > jest to, co kolega TLP pisze w sasiednim poscie, ze jego knajpa za
    > kilkadziesiat tys. euro mialaby taki sam pozytywny wplyw w skali regionu jak
    > miejsce pracy w firmie omawianej wielkosci i zaistnienie takiej firmy na
    > lokalnym rynku.

    I tu ty sie mylisz. Szybkie efekty wzrostowe osiaga sie przez male firmy
    (glownie uslugowe) a nie przez molochy. Za 1 mld USD tworzy sie 7 tys miejsc
    pracy. w rozdrobnieniu utworzysz za to nawet kilkaset tysiecy. Ich wplyw na
    rynek wewnetrzny bedzie o niebo lepszy.
    Same molochy mielsimy za PRLu jak sie to skonczylo wiemy.