PracaGrupypl.praca.dyskusjePolecenie służbowe mailem › Re: Polecenie służbowe mailem [OT]
    From: Jarek Hirny <a...@h...pl>
    Subject: Re: Polecenie służbowe mailem [OT]
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Date: Tue, 12 Jul 2005 15:49:49 +0200

    On Tue, 12 Jul 2005 15:35:49 +0200, Jotte wrote:

    > Czasem też się z taką formą spotkałem.
    > Istnienie dwóch lub więcej różnych form nie implikuje z założenia błędności
    > jednej z nich.

    Funkcją apostrofu w języku polskim jest zaznaczenie, że poprzedzające go
    litera lub dwuznak są nieme. Kropka.

    Na marginesie, istnienie dwóch form w ogóle niczego nie implikuje.
    Natomiast jeśli są dopuszczalne są dwie wersje, to słownik je podaje, więc
    nieobecność jednej z nich implikuje jej niepoprawność.

    > Osobiście wolę dodanie w widoczny sposób do oryginalnego obcojęzycznego
    > terminu elemetu polskiej fleksji niż usiłowanie jego "udomowienia".

    To, co wolisz, ma się nijak do zasad polszczyzny.

    Jarek
    --
    http://hell.pl/agnus/

    nippitatum - Exceptionally strong beer