PracaGrupypl.praca.dyskusjePlaga matołówRe: Plaga matołów
  • Data: 2005-09-09 08:49:41
    Temat: Re: Plaga matołów
    Od: Jonasz <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik stokrotka napisał:

    > Korzystasz z komputera, on sprawdza twoją ortografię, po co ci ten wyuczony na
    > pamięć słownik?
    > I taki styl życia/nauki/szkoły preferujesz ?
    Ja preferuję szkołę oszczędną, w której uczeń ma
    przeogromną liczbę narzędzi dzięki temu, że zamiast
    kupować stosy papierowych książek, kupuje komputer
    i DOSTAJE od szkoły masę użytecznych programów.
    Taka jest nasza przyszłość.

    > Ortografia jest dla mnie idiotyzmem, od którego uwolnił mnie komputer.
    > TAK: idiotyzmem, nie koszmarem.
    > Nie jestem mniej wartościowa, dlatego, że nie znam ortografii.
    Sama wiesz, że masz skazę i wiesz, jaki jest jej wpływ
    na twoje życie.

    > Po co komu ona ?
    > Co z niej wynika ?
    > Dlaczegio by nie zlikwidować "ó" ?
    > Dlaczego by nie zlikwidować "ch" ?
    > To jest proste.
    Nie rozumiem, dlaczego stawiasz te pytania na tej
    grupie. NTG
    Ortografia jest dorobkiem pokoleń językoznawców i pomaga
    nam pamiętać o pochodzeniu i znaczeniu słów, których
    używamy. Podpowiada użytkownikom języka, jak tworzyć
    słowa o pożądanym znaczeniu, mimo iż nigdy wcześniej
    ich nie widzieli ani nie słyszeli, ale wiedzą, jaki
    sens chcą przekazać, np. możny (nie mocny albo mogeny)
    albo zamorzony (nie zamożony, bo to by nie miało sensu).
    Podpowiada, jak rozumieć słowa oparte na znanym rdzeniu,
    np. moc albo mór.
    Jestem przekonany, że unikasz odpowiedzi na swoje
    pytania, bo gdybyś miała trochę pozytywnego
    zainteresowania, to z łatwością znalazłabyś wypowiedzi
    Miodka, Bralczyka albo kilku innych osobistości.

    > Wątpliwości pozostają jak zlikwidować "rz",
    > bo zaraz się pojawi mnustwo głosów za likwidacją "ż".
    > A ja wolę "ż".
    Takie rozdzielenie nie ma sensu, ponieważ ani znaki
    diakrytyczne ani dwuznaki nie mają w łacinie oparcia.
    Jak likwidować "ż", to i "rz" zarazem - całkiem zabić
    tą głoskę - rozumiesz tragizm twojego postulatu?

    > Są tu jacyś prawnicy ?
    Czy jesteś trollem? Ależ tak, jesteś! Popraw się.

    > Może by jakaś nowa inicjatywa ustawodawcza o dopuszczalność pisania
    > "h" zamiast "ch", i "u" zamiast "ó".
    > przyszłe pokolenia będą nas błogosławić.
    Raczej przeklinać.

    J.

    --
    Getto dziecięce jest kolorowe i wesołe, pełno tam
    bajkowych postaci i dźwięczą piosenki z reklam.