PracaGrupypl.praca.dyskusjePensja netto w umowie o prace. › Re: Pensja netto w umowie o prace.
  • Data: 2006-02-07 22:45:21
    Temat: Re: Pensja netto w umowie o prace.
    Od: Kaizen <x...@c...sz> szukaj wiadomości tego autora

    Pięknego dnia Tue, 7 Feb 2006 23:04:29 +0100, "bublik"
    <b...@f...com> zakodował:

    >W Polsce ubezpieczenie spoleczne jest obowiazkowe. Wyzej cytowane przepisy
    >realizuja te polityke - okreslaja w jaki sposob i skad ma byc pobierana

    Nie skąd ma być pobierana składka, tylko co MOŻE być potrącane z
    wynagrodzenia (co nie znaczy, ze musi).

    >byc wyzsza, ale rodziloby to patologiczne sytuacje, w ktorych skladkach na
    >ZUS w ogole nie bylaby oplacana.

    Przepisy określają procent potrąceń wynagrodzenia brutto - ale nie ma
    przepisy, który zabrania ustalić warunki tak, żeby pracownik zawsze
    dostawał na rękę tyle samo (a wszelkie narzuty pokrywał pracodawca).

    >system jest i nie zapowiada sie aby zmienil szybko. Modyfikacja art. 87 ma
    >przede wszystkim nalozyc pewna dyscypline na pracodawcow oraz zapewnic
    >wyzsza sciagalnosc skladek.

    W tej modyfikacji chodziło mi o to, że składki na ubezpieczenia
    społeczne były potrącane jeszcze przed zmianą KP - a co za tym idzie
    ich potrącanie z wynagrodzenia było niezgodne z KP (który dokładnie
    precyzuje co może być potrącane - a składek na ubezpieczenia nie było
    tam wylistowanych).
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded