PracaGrupypl.praca.dyskusjeOprogramowanie Kupno-Sprzedaż Firma-pracownik › Re: Oprogramowanie Kupno-Sprzedaż Firma-pracownik
  • Data: 2012-10-16 19:30:42
    Temat: Re: Oprogramowanie Kupno-Sprzedaż Firma-pracownik
    Od: Jaskiniowiec <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.10.2012 o 00:15 z <z...@u...pl> pisze:

    > Transakcja taka wiąże się

    > Dzięki.
    >
    > Chyba dam sobie spokój. Takie to wszystko zagmatwane że skutecznie mnie
    > odstraszyło przed nabyciem legalnego (tak twierdzi UE) oprogramowania z
    > drugiej ręki. Zwłaszcza że na DG się nie zdecyduję.
    > Nie wiem w jakie ręce trafi ten sprzęt i oprogramowanie ale jest duża
    > szansa że nikomu już nie posłuży. Pracodawca dość niekumaty a sam tego
    > bez pomocy sensownie nie sprzeda. Nawet nie wiedział o czym mówię.
    > Szkoda bo dla mnie to jak trzecia ręka przy pracy a na kilka tysięcy za
> [...]

    Tak jak napisal Kviat, wszystko zalezy od licencji. To, ze EU sobie cos
    tam, to nic nie oznacza, co pokazuje chociazby przyklad rocznej gwarancji
    Apple ;-)

    Szkoda, ze nie napisales o jakie oprogramowanie sie rozchodzi. Zawsze tez
    mozesz poszukac "zaprzyjaznionej" firmy, ktora tymczasowo kupi to na
    siebie... Fakt, jest z tym troche problemow, no i bylbys wdziecznym
    dluznikiem takiej zaprzyjaznionej firmy, ale czasem warto zaryzykowac ;-)

    Poza tym, zalozenie wlasnej dz. gosp. nie jest zlym pomyslem. Bywa tak, ze
    dla mlodych firm, duze korporacje daja takowe oprogramowanie przez np. 2
    lata za darmo do uzytku _komercyjnego_. Domyslam sie jednak, ze w Twoim
    przypadku nie jest to ani MS, ani Embarcadero, bo z tego co mi wiadomo, te
    firmy nie zabezpieczaja tego kluczem sprzetowym... Pewnie jest to jakis
    specjalistyczny CAD. Zawsze mozna pokusic sie o dofinansowanie na zakup
    takowego oprogramowania, a przy okazji jakiegos sprzetu, na co EU z ochota
    daje pieniadze... Masz jeszcze szanse, bo w listopadzie jest chyba ostatni
    rzut. Prognozy na przyszly budzet nie sa juz tak optymistyczne, bo tam
    bedzie wspierane wyzsze szkolnictwo i wspolpraca biznesu z uczelniami,
    czyli jakies innowacje w postaci zakupu laptopa i softu juz nie beda tak
    ochoczo wspierane (acz zaznaczam - to sa prognozy, a jak bedzie, to nawet
    sam komisarz pewnie nie wie). O i jeszcze bonus obnizonego ZUS przez
    pierwsze dwa lata... Zanim znajdziesz nowa prace, to przez ten czas na
    wlasnej dz. gosp. mozesz dalej sie rozwijac, a byc moze przyniesie Ci to
    sukces i nie bedziesz musial szukac nowego etatu ;-)

    --
    Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,
    to mówi.