PracaGrupypl.praca.dyskusjeOdbiór 2 dni Swiat Boz. Narodz.Re: Odbiór 2 dni Swiat Boz. Narodz.
  • Data: 2004-12-21 22:42:13
    Temat: Re: Odbiór 2 dni Swiat Boz. Narodz.
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Rafal <r...@o...pl>
    wystukał[a]:
    > W praktyce - wszystko zależy od tego jak się dogadasz z pracodawcą.
    > U mnie w firmie jest okres rozliczeniowy 1 miesiąc, a za 25 grudnia
    > wolne jest 24 grudnia, a za 1 stycznia - 31 grudnia.
    > Kodeks pracy określa jedynie pewne ramy prawne, ale nie zabrania
    > podejmowania działań korzystniejszych dla pracownika. Jeśli więc
    > pracownik chce odebrać dzień w innym układzie niż kalendarzowy
    > miesiąc, nic nie stoi na przeszkodzie oprócz obrej woli pracodawcy
    > aby tak postąpić ( wkażdym razie - nic pracodawcy za to nie grozi)

    No nie byłabym taka pewna. Tak pracodawca może dać jeszcze jeden dzień
    wolny w danym miesiącu, może nawet tydzień ;) tylko że jak w styczniu
    nie obniży czasu pracy o te 8 h to wtedy musi albo wypłacić za
    nadgodziny, albo może mu się kontrola przyczepić że został przekroczony
    wymiar czasu pracy. I to nie ważne będzie, że w grudniu był jeden dzień
    wolnego więcej.
    Tak więc działaniem korzystniejszym dla pracownika (niż przepisy
    przewidują) byłoby: dodatkowe 2 dni wolnego w grudniu, i jeden dzień
    wolny w styczniu ;)

    Fakt, ale chodzi o dogadanie.

    A teraz mam zagadkę odnośnie tych dni wolnych. Przypadek autentyczny i
    dlatego problemy były z tym w maju:
    - pracownik zatrudniony 4 maja 2004
    - przypominam 1 maja to sobota, 2-niedziela, 3- poniedziałek wolny.
    - za 1 maja, sobotę należał się dzień wolny
    - w firmie dzień wolny zrobiono bodajże 17 maja
    - wymiar czasu pracy za cały miesiąc to 19 dni *8h=152h

    I pytanie: dla tego nowo zatrudnionego pracownika jaki powinien być
    wymiar czasu pracy (ile godzin)?

    Skoro był zatrudniony po tym dniu wolnym (1.V), a zakład odbierał dzień
    wolny znacznie później.
    A zresztą ten dzień wolny to nie musi być nawet dzień, może być po
    jednej godzinie mniej przez 8 dni (np. przez 8 dni pracuje sie po 7h),
    albo część zakładu w ten dzień, druga część w inny dzień - chodzi o to
    aby czas pracy w miesiącu nie przekroczył 152h.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #