PracaGrupypl.praca.dyskusjeOd czego zacząć?? › Re: Od czego zacząć??
  • Data: 2007-03-12 22:14:08
    Temat: Re: Od czego zacząć??
    Od: Artur Zabroński <a...@...stopce.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bartsmz wrote:

    > oops przepraszam, a myslalem, ze ta biblioteka ( jestem pelen uznania dla
    > czlowieka, ktory to pisal), niestety pod linuxem zbyt ladnie nie
    > chodzi..... Szczerze zaluje, bo chetnie przenioslbym aplikacje pod
    > pingwina, ale niestety jeszcze troche wody uplynie.
    Ona właśnie została po to stworzona, żeby dać cross-platformowe API do GUI.
    Próbowałeś że mówisz że nie chodzi? Nie wiem co ma upływać - biblioteka
    powstała w roku 1992.
    > Jasne, ze aplikacje od
    > razu nie sa super, ale to tylko potwierdza hipoteze, ze lepiej uczyc sie
    > pod windowsem, bo jest po prostu latwiejszy w oprogramowaniu ( latwiejszy
    > nie oznacza lepszy).
    W którym miejscu? W Delphi sobie wyklikać formatkę?
    > Prosze mnie zle nie zrozumiec. Jestem za.... pisaniem
    > aplikacji "wieloplatformowych", ale niestety na tym cza sie znac, a za
    > duzo osob niestety nie znam, ktore pisalyby np: pod kilkoma platformami
    > jednoczesnie. Prosze spojrzec sobie na roznego rodzaju zrodla bibliotek
    > pisane chocby pod dwa systemy. ifdef mnozy sie bez liku. Mowa tu czywiscie
    > o skomplikowanych bibliotekach. Niestety roznice imlementacji czegokolwiek
    > w kazdym z systemow sa ogromne.
    To jak ktoś jest programistą i pisze coś produkcyjnie to raczej nie
    powinienen mieć z tym problemów. Poza tym przesadzasz z różnicami - jak
    chcesz cross-platformowo to bierzesz MinGW pod Windowsa i masz prawie całe
    libc bez kilku tam rzeczy które nie stanowią większego problemu.

    Co do bibliotek - zależy jakich i jakie funkcje pełnią. Różnice ogromne są
    ale między Windowsem a resztą.
    > To nie "je.bajka" - to je bitwa. Nie
    > spierajmy sie prosze o to, iz to jest to proste, bo niestety dla
    > wiekszosci nie jest.
    Większości hobbystów czy programistów?
    > Jesli chodzi o api - toi nie bede sie wypowiadal o
    > api np linux'a czy solaris'a, bo nie znam sie na nim, choc z duzym
    > prawdopodobienstwem mozna stwierdzic, iz jest lepiej napisane niz pod
    > wiadomo jakim systemem. Tu niestety api.....pozostawia wiele do zyczenia.
    No to mówiłeś że pod windowsem łatwiej?

    --
    Artur Zabroński

    E-mail: artur (dot) zabronski (at) gmail (dot) com
    Jabber: artur (dot) zabronski (at) gmail (dot) com