PracaGrupypl.praca.dyskusjeObiecanki cacanki... › Re: Obiecanki cacanki...
  • Data: 2009-06-24 10:21:34
    Temat: Re: Obiecanki cacanki...
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Okazało się (5 czerwca rano), iż niedoszły pracodawca nie chce mi zapłacić
    > ani za umowę / zlec za maj, ani za te 4 dni czerwca. Od 8 czerwca jestem
    > na bezrobociu.
    > Poszedłem z tym do PiP. Wiadomym jest, że PiP - umowa / zlecenie nie
    > interesuje. Z tym, to już do Sądu z powództwa cywilnego (zatem zero
    > szans).
    I to się mylisz. PIP orzymał rozszerzone uprawnienia dotyczące także nadzoru
    nad umowami cywilnoprawnym a więc zlecenia i umowy o dzieło mogą ich jak
    najbardziej interesować.
    Na twoim miejscu nie bawiłbym się w dyskusje i spory o argumenty z tym
    "pracodawcą" tylko napisał wezwanie do zapłaty z onaczeniem
    nieprzekraczalnego terminu trzydniowego i kwoty wraz z odsetkami oraz
    żądaniem odpowiedzi na piśmie. Napisać że w przypadku niewywiązania się
    strony ze zobowiązań sprawa zostanie oddana do PIP, sądu, Urzędu Skarbowego
    i ZUS (koniecznie to napisz, niech widzą że nie żartujesz).
    Zażądaj także wydania wszystkich związanych z wykonaniem umowy dokumentów,
    zwłaszcza deklaracji PIT i dokumentów dla ZUS w PEŁNEJ WYSOKOŚCI zgodnej z
    Twoim wynagrodzeniem. Niech widzą że nie żartujesz. Jeżeli nie wypłacą
    świadczenia - zgłoś sprawę do w/w instytucji. Pracodawcy grozi m.in:
    - kontrola i kara z PIP
    - sprawa _karna_ z powództwa US za okradanie państwa z należności
    podatkowych (okrada i Ciebie i państwo)
    - kara z ZUS

    Nie miej żadnych oporów w zgłoszeniu tego do organów państwowych, tym
    bardziej że jak piszesz masz dowody i nie idź z nimi na żadne układy.
    Takich buraków trzeba tępić z całą stanowczością.
    Napisz na grupę co to za syfiata firma - niech się inni trzymają z daleka od
    tego
    --
    Jackare