PracaGrupypl.praca.dyskusjeNo coz stare aale jednak :) › Re: No coz stare aale jednak :)
    From: asmodeush <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: No coz stare aale jednak :)
    Date: Thu, 20 May 2004 14:23:45 +0200
    Sender: a...@p...onet.pl@213.241.76.67

    Robert wrote:

    > To chyba nie do konca tak.
    > Czy jako pracodawca mialabys ochote szkolic tabuny ludzi za darmo?

    Ale po co szkolic te tabuny ludzi ? Trzeba przyjac takich ktorzy
    spelniaja pewne podstawowe wymogi, po czym tych przyjetych przeszkolic
    *za darmo* w zakresie speceficznym do stanowiska.

    > W koncu nie masz obowiazku po szkoleniu zatrudnic sie u tego pracodawcy.
    > Mysle, ze to jest zabezpieczenie przed nieuczciwymi ludzmi.
    > Mowie oczywiscie o uczciwym pracodawcy.
    > Nie mam pojecia czy ten akurat jest uczciwy czy nie.

    TO nie jest zadne zabezpieczenie przed nieuczciwymi ludzmi. Jesli
    "szkoli" sie wiecej niz chce sie przyjac to jest to zerowanie na nich.
    A jesli zeczywiscie chce sie ich zatrudnic, to co stoi na przeszkodzie
    przyjecia do pracy i doszkolenia za darmo ?

    Z tego co zauwazylem, powszechna, uczciwa praktyka jest zatrudnianie na
    okres probny za 50-70% docelowego zatrudnienia. W tym okresie pracownika
    mozna przeszkolic i ocenic. Te brakujace procenty wynagrodzenia
    rekompensuja mniejsza wydajnosc swiezego pracownika i koszty jego
    doksztalcenia. Jesli ktos chce te pieniadze w gotowce, z gory, to mozna
    domniemywac ze wynagrodzenie wyniesie 0 zl i obnizenie go ze wzgledu na
    koszty szkolenia jest niemozliwe