PracaGrupypl.praca.dyskusjeMoże nie jest tak źle... › Re: Może nie jest tak Ąle...
    From: piotrr <p...@p...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Może nie jest tak Ąle...
    Date: Fri, 25 Jul 2003 09:04:41 +0200

    Maciek81 wrote:

    > Jakby wyjechali wszyscy bezrobotni to nie byłoby zbytu na większość
    > produktów i usług

    nie bardzo rozumiem. czyżby to było tak że koniunkturę nakręcają
    bezrobotni i to oni są wymarzonym klientem producentów, handlowców i
    usługodawców? coś chyba przeoczyłem w trakcie edukacji ale może czasy
    wtedy były inne ;)

    > A nie powiem - zagraniczny rynek pracy jest bardzo obiecujący - a jakie
    > pieniądze - tylko trzeba jeszcze poczekać - bo na razie to tylko na czarno -
    > ale i tak się opłaca - zarobki są nieporównywalnie większe...
    i tak i nie

    po pierwsze - koszty utrzymania też są większe
    po drugie - jak myślisz jaki odsetek naszych bezrobotnych biegle włada
    jakimś europejskim językiem? no i jak reszta się dogada się ze swoimi
    potencjalnymi pracodawcami?

    z moich doświadczeń wynika, że ludzie poszukujący pracy od miesięcy nie
    mogą/nie chcą/nie przyjdzie im to do głowy nauczyć się rzeczy o wiele
    prostszych i ogólnie dostępnych, które poprawiłyby ich pozycję na rynku
    pracy. jakoś trudno mi uwierzyć żeby rzucili się teraz na języki mimo że
    być może perspektywa kokosowych eurozarobków nie jest im wstrętna...

    /p