PracaGrupypl.praca.dyskusjeŁowcy frajerów ???Re: Łowcy frajerów ???
    Date: Tue, 09 Oct 2007 12:13:41 +0200
    From: maciek kanski <n...@s...maila>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Łowcy frajerów ???

    Jackare wrote:
    > Pod koneic pada propozycja ze strony potencjalnego pracodawcy żeby przygotować
    > na drugi etap materiał koncepcyjny opisujący pewne założenia strategiczne w
    > przedmioce którym miałbym się zajmować (stanowisko dyrektora).
    > Tak sobie pomyślałem że to cholera przecież przedmiot pracy, czyli cos
    > za co normalnie pobiera się wynagrodzenie itd, a tu proszę - ZA DARMO.
    Ja aplikuję na developera i sam proszę o możliwość praktyk przez jeden
    dzień gdyż uważam, że obniża to prawdopodobieństwo obupólnego
    rozczarowania w przyszłości. Z mojego punktu widzenia zalety są takie:
    - wiem, czy faktycznie w nowej pracy czegoś się nauczę, ponieważ rzucę
    okiem na jakość istniejącego kodu, architektury systemu, rozwiązań,
    metod zarządzania projektem itd.
    - zupełnie subiektywnie stwierdzę, czy dane miejsce pracy mi się podoba
    - utwierdzę się w przekonaniu, że moje zdolności nie zostały przecenione
    i będę w przyszłości uczciwie brał forsę za dobrą robotę
    - sprawdzę, czy pracodawcy na mnie zależy.

    Jedyna wada jaką widzę to oczywiście dzień pracy za darmo, jednak w
    perspektywie stałej współpracy jestem w stanie wrzucić to sobie w
    koszty. Skutki podjęcia złej pracy są znacznie droższe niż odpowiednik
    jednego dnia pracy.

    Mógłbym zapytać czy fakt, że pracodawca odmawia takiego jednego dnia
    próbnego o czymś podejrzanym świadczy. Ostatnia moja praca podjęta bez
    dnia próbnego okazała się rozczarowaniem i bez wnikania kto zawinił to
    problem mam i ja i pracodawca więc wydaje mi się, że powinna być
    obupólna chęć do lepszego poznania się przed podjęciem współpracy.

    Co prawda zmieniając punkt widzenia, jeżeli piszesz o pracy koncepcyjnej
    to całkiem niegłupim pomysłem dla pracodawcy jest prośba o rozwiazanie
    jakiegoś problemu skierowana do większej grupy osób - spośród
    nadesłanych rozwiązań być może znajdzie się jakieś wartościowe.

    Pzdr