PracaGrupypl.praca.dyskusjeKwestia zdjęcia dołączanego w aplikacjiRe: Kwestia zdjęcia dołączanego w aplikacji- lekki off topic
  • Data: 2003-10-06 22:49:23
    Temat: Re: Kwestia zdjęcia dołączanego w aplikacji- lekki off topic
    Od: motto <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wto 7. października 2003 00:21 muzzy napisał(a):

    > No waśnie...co to znaczy przygotować CV pod oferte?
    Po kilku latach szukania pracy dotarłem chyba do setna sprawy (podkreślam
    słowo chyba). CV nie powinno być stertą kłamstw dopasowaną do wymagań, bo
    te wymagania zazwyczaj nie mają nic wspólnego z rzeczywistymi bowiązkami w
    firmie i często na rozmowie kwalifikacyjnej pracodawca spuszcza z tonu i w
    rzeczywistości okazuję się, że wcale nie szukał aż takiego geniusza. Dziś z
    przekonaiem mogę powiedzieć, iż najważniejsze są 3 pierwsze warunki na
    ofercie... Szukając pracy wdanej banży można swobodnie dysponować CV i LM
    dostosowanym do charakteru pracy jakiej szukamy. Dzis liczy się
    specjalizacja (mowię o dobrej pracy anie zamiataniu ulic). Jeśli chcesz na
    czymś zarabiać pieniadzę to musisz być w tym dobry. Robie z siebie alfy i
    omegi w CV nic nie da, bo ludzie którzy rekrutują nie są głupi i często
    wiedzą, że spełnienie wszytkich podanych przez nich wymagań jest
    praktycznienie możliw... Prawda podają 12 punktów wymagań, ale jeśli
    spełnisz 3 najważniejsze w 100% i kolejne 3 powiedzmy w 50% masz pracę.

    > W moim CV sa wszystkie dane o moich doświadczeniach zawodowych,
    > toku edukacji, certyfikaty, oczywiście dane osobowe,
    > posegregowane umiejętności a nawet zainteresowania
    > (co wg niektórych nie wiem czemu uznawane jest za błąd).
    Najperw odniosę się do zainteresowań, to nie błąd, wyobraźmy sobie dwóch
    ludzi o zbliżonych kwalifikacjach starającyhc się o tą samą posadę,
    szefunciu ma dylemat, ale na jednym z CV widzi (powiedzmy) że kandydat
    pasjonuje się szachami, sam jest zapalonym szachistą. Oczywiście szachy nie
    mają nic współnego z obowiązkami przyszłego pracownika, ale wywołują
    (pośrednio) "pozytywne uczucia".. Efekt zatrudniony zostaje kandydat
    lubiący grać w szachy.

    Teraz co do danych osoboch, a dokładniej teleadresowychm te bezwzględnie
    wyróżnione i na pierwszym miejscu.

    > CV powinno byc jedno, chyba że sie choruje na s(c)hizofrenie.
    Popieram.

    > Przygotować można natomiast list motywacyjny i to raczej tez nie nie na
    > zasadzie przepisywania całego lecz podkreślenia poszczególnych celów i
    > osiągnięć w zależności od charakterystyki stanowiska.
    Mniej więcej asz rację, co do tych celów bym się zastanowił.

    --
    motto
    gg://384683/