PracaGrupypl.praca.dyskusjeKto chroni pracodawce? › Re: Kto chroni pracodawce?
    From: "Kaizen" <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Kto chroni pracodawce?
    Date: Thu, 9 May 2002 15:35:03 +0200

    Użytkownik "Joanna" <l...@a...net> napisał w wiadomości
    news:abdrmh$fgc$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl...
    > Moglam ja zwolnic bez wypowiedzenia i wyplacic odszkodowanie, kosztowaloby
    > mnie to 3 miesieczna pensje. A tak 3 miesiace wypowiedzenia i 3 miesiace
    > odprawy.

    Jeżeli miałaś podstawę do zwolnienia bez wypowiedzenia to nie płaciłabys
    żadnej odprawy. Jednak bez wypowiedzenia możesz zwolnić pracownika tylko w
    wyjątkowych sytuacjach (naruszenie podstawowych obowiązków pracownika,
    dłuuuga usprawiedliwiona nieobecność w pracy).
    Normalnie możesz wypowiedzieć umowę i zwolnić z obowiązku świadczenia pracy.
    Wtedy jednak za okres wypowiedzenia przysługuje odszkodowanie, jakby
    pracowała, do tego normalna odprawa. Czyli zapłaciłabys też za 6 miesięcy.

    > Ale jestem cwana, prawda? No ale jako pracodawca z gory skazana jestem na
    > potepienie. Ludzie!!! czy wam sie ustroje pomylily???

    To Tobie chyba się pomyliło. Jesteś w państwie prawa (podobno). Jeżeli
    prowadząc działalność nie znasz przepisów to sama sobie jesteś winna.
    Pracownica ma prawo dostać odprawę i kropka. Musi przecież zaplanować jakoś
    swój budżet, może ma jakieś raty do spłacenia a Ty nie chcesz nawet ustalić
    harmonogramu spłat. Sory, ale zdobycie środków na działalność to właśnie
    zmartwienie pracodawcy, a nie pracownika. Dlaczego ex-pracownica ma czekać i
    kredytować Cię, aż Tobie uda się uczynić firmę zyskowną? Co to ją obchodzi,
    że Ty nie radzisz sobie w interesie.
    A co do relacji międzyludzkich, to ja nie dziwię się, że rozgoryczony,
    zwolniony pracownik nie chce zrzekać się swojego prawa do terminowej wypłaty
    odprawy.

    Ty tutaj wcale nie jesteś dobra, miła itp. Nic nie dajesz od siebie, jedynie
    chcesz złamac przepisy na swoją korzyść. Nie masz innego wyjścia, jak
    wypłacić pracownicy należne świadczenia.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775