PracaGrupypl.praca.dyskusjeJakie sa Pana/Pani oczekiwania finansowe... › Re: Jakie sa Pana/Pani oczekiwania finansowe...
    From: mD <m...@N...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jakie sa Pana/Pani oczekiwania finansowe...
    Date: Sat, 21 Jul 2007 00:49:57 +0200

    HawkEye napisał(a):
    > (...)co poradzic na to, gdy firmy coraz czesciej
    > zlecaja pozyskanie pracownikow firmom zewnetrznym? I siedzi sobie blondi
    > za biurkiem, ktora nie umie nawet Worda porzadnie obsluzyc, ale to ona
    > decyduje, czy Cie przedstawic pracodawcy na np.

    Proste, skoro Ty potrafisz ocenić po blond włosach, że rekruterka nie
    potrafi obsłużyć Worda, to ona zapewne dużo trafniej oceni Ciebie na
    podstawie rozmowy, sposobu bycia i generalnie wszystkiego co uda Ci się
    zaprezentować (także w CV);
    Równie oczywista jest konieczność wynajmowania firm zewnętrznych do
    przeprowadzania procesu rekrutacji. Nie możesz oczekiwać, że na każdej
    rozmowie przyjmie Cię prezes firmy; btw nie możesz nawet oczekiwać, że
    same umiejętności będą decydować o tym czy ktoś Cię zatrudni; Jeśli ja
    miałbym małą firmę to nad gościa znającego jeden więcej program czy nad
    tego co ma 5 z obrony przedłożył bym tego z czwórką gdyby zrobił na mnie
    lepsze wrażenie (jeśli chodzi o sposób bycia); choćby dlatego, że
    przyjdzie mi z nim spędzać znaczną część mojego czasu, a w miłej
    atmosferze pracuje się lepiej.

    > programiste/administratora itp. Ma kartke z pytaniami, ktora dostala od
    > jakiegos madrali z firmy zleceniodawcy i zamiast nawet przy pierwszym
    > kontakcie, ktory to jest zazwyczaj telefoniczny zadac te pytania, to
    > kaze Ci sie wlec na drugi koniec kraju, tylko po to, by Cie sobie
    > obejzec...

    To chyba żart jakiś. Byłbyś tak naiwnym rekruterem, żeby wiedzę
    sprawdzać przez telefon? Poza tym, zawsze możesz nie stawić się na
    rozmowie - tą odrobinę wolności to masz jako Polak.

    > A juz najbardziej chamskie jest to, ze po takim krotkim spotkaniu, gdzie
    > poruszano bezsensowne tematy nikt do Ciebie nawet maila nie przesle, ze
    > "przepraszamy, ale ...bla bla ba". Jakze milo by bylo uslyszec, gdy sie
    > nie dostalo tej pracy, ale z sensownym wytlumaczeniem, dlaczego, albo
    > chociaz z podziekowaniem za poswiecony czas.

    To żadna reguła. Firma rekrutacyjna którą znam informuje osoby
    uczestniczące w naborze o wyniku telefonicznie, nawet z zapytaniem czy
    mogą sobie Twoje CV zachować na ew potrzeby przyszłych procesów
    rekrutacyjnych;

    mD