PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak zarobić trochę grosza jako "informatyk" [długie] › Re: Jak zarobić trochę grosza jako "informatyk" [długie]
    From: Fabio <f...@a...inet.alpha.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak zarobić trochę grosza jako "informatyk" [długie]
    Date: Thu, 22 Apr 2004 14:18:53 +0200

    Vanpur wrote:

    > 1. Na studiach zaocznych jest znacznie niższy poziom
    > nauczania, niż na studiach dziennych lub wieczorowych.
    > Niestety i nauczysz się mniej, i będziesz miał
    > mniej ceniony dyplom. A wiem, co mówię, bo nieraz
    > brałem udział w organizacji procesu rekturacji
    > od strony pracodawcy. Wg mnie powinieneś próbować
    > ze studiami dziennymi, a dopiero jak nie wyjdzie,
    > próbować inaczej.

    Moim zdaniem to w duzym stopniu zalezy od umiejetnosci samego kandydata
    do pracy. Mnie osobiscie nie interesuje mnie do konca to, jaka szkole
    skonczyl, albo jakie kwity sobie zalatwil. Jesli skonczyl dobra szkole
    to super. Ale mnie tez interesuja konkretne umiejetnosci. Jesli facet
    jest po dobrej szkole, a nie potrafi tego, co wymagam, to mnie zupelnie
    nie interesuje. Jesli natomiast facet wykazuje sie konkretna wiedza i
    znajomoscia poszczegolnych zagadnien, to nie interesuje mnie to, czy
    skonczyl studia na PJWSTK, czy Szkole Obslugi Norton Commandera w Kozich
    Szparkach.

    > 3. Piszesz, że pracodawcy to wyzyskiwacze. Ale czy myślisz,
    > że załatwianie projektów, szukanie klientów, branie
    > odpowiedzialności za wszystko i jeszcze zarządzanie to nie jest
    > ciężka praca? Dobrze, że chociaż sam krytycznie przyznajesz,
    > że jednak miałbyś kłopot ze znalezieniem klientów.

    Zgadza sie. Dziwia mnie ludzie, ktorzy do pracy przychodza pelni
    pretensji. Ze nie daje sie im tego, czy czegos innego, a im sie przeciez
    nalezy. Nie potrafia jednak ogarnac calosci i zauwazyc, ze ich wyniki
    pracy wplywaja na cala firme, nie potrafia zauwazyc, ze ich praca zalezy
    od takich czynnikow jak zarzadzanie przedsiebiorstwem, marketingu,
    produktu, koniecznosci utrzymywania efektywnego dzialu sprzedazy itp.

    > 4. Piszesz, że słabo Ci płacą. No to uwzględnij swój młody
    > wiek, brak doświadczenia i to, że generalnie PHP to nie jest
    > dochodowa branża, bo w PHP potrafi dziś pisać każdy... licealista.
    > Jak pracodawca może znaleźć sobie licealistów za 200 zł,
    > to musiałby być niemądry, żeby płacić komukolwiek więcej.

    Tez popieram. Programistow PHP + MySQL jest na peczki. Nikt ich nie
    szanuje, bo jak nie ten, to bedzie nastepny.

    ..:: fabio