PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak zarobić trochę grosza jako "informatyk" [długie] › Re: Jak zarobić trochę grosza jako "informatyk" [długie]
  • Data: 2004-04-22 11:59:52
    Temat: Re: Jak zarobić trochę grosza jako "informatyk" [długie]
    Od: "Vanpur" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Parę sugestii do Twojego listu:

    1. Na studiach zaocznych jest znacznie niższy poziom
    nauczania, niż na studiach dziennych lub wieczorowych.
    Niestety i nauczysz się mniej, i będziesz miał
    mniej ceniony dyplom. A wiem, co mówię, bo nieraz
    brałem udział w organizacji procesu rekturacji
    od strony pracodawcy. Wg mnie powinieneś próbować
    ze studiami dziennymi, a dopiero jak nie wyjdzie,
    próbować inaczej.

    2. W akademikach mieszkają zarówno alkoholicy, jak i
    geniusze. Połowa znanych mi doktorantów zaczynała
    od mieszkania w akademikach i dojeżdżała autobusami.
    To wszystko jest kwestią charakteru, czy wyprowadzając się
    z wygodnego gniazdka u rodziców stoczysz się, czy nie.
    Ale to, że nie akceptujesz autobusów, sugeruje, że możesz
    mieć słaby charakter, więc może rzeczywiście lepiej
    się nie przeprowadzaj ;-)

    3. Piszesz, że pracodawcy to wyzyskiwacze. Ale czy myślisz,
    że załatwianie projektów, szukanie klientów, branie
    odpowiedzialności za wszystko i jeszcze zarządzanie to nie jest
    ciężka praca? Dobrze, że chociaż sam krytycznie przyznajesz,
    że jednak miałbyś kłopot ze znalezieniem klientów.

    4. Piszesz, że słabo Ci płacą. No to uwzględnij swój młody
    wiek, brak doświadczenia i to, że generalnie PHP to nie jest
    dochodowa branża, bo w PHP potrafi dziś pisać każdy... licealista.
    Jak pracodawca może znaleźć sobie licealistów za 200 zł,
    to musiałby być niemądry, żeby płacić komukolwiek więcej.

    V.