PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak w tym kraju zostać rolnikiem? › Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem?
  • Data: 2008-07-29 21:01:32
    Temat: Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem?
    Od: "gargamel" <s...@d...lina> szukaj wiadomości tego autora

    > Najpierw zapoznaj się z takimi tematami, może podyskutujemy sobie dłużej
    > :)
    > - nadprodukcja żywności

    no przestań, komu te bajki chcesz wciskać? że ludzie z głodu umieraja bo
    jest nadprodukcja? ludzie mnożą się jak mrówki, jeszcze trochę a ziemię
    zjedzą a ty wciskasz jakąs nadprodukcję, śmiechy:O(

    > Bzdura kompletna. Znaczy się co? Jak pracuję w mieście, otrzymuję
    > wynagrodzenie za *moją* pracę to znaczy, że mi rolnik śniadanie funduje?
    > To nawet nie jest śmieszne. Pracuję, zarabiam, kupuję. Nikt mi do niczego
    > nie dopłaca, a wręcz przeciwnie - płacę podatki i ZUSy na utrzymanie
    > emerytów i rencistów i Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń
    > Pracowniczych (specjalnie z dużej litery żeby dodać powagi instytucjom :))

    fak, ty płacisz, ale ktoś inteligentny inaczej wpadł na pomysł że rolnikowi
    wystarczy psia emerytura (a nie taka sama jak innej lepszej cześci
    społeczeństwa), przez co żywnosć będzie tańsza (a wiec kosztem własnej
    emerytury dopłacaja ci do kanapki, bo nie płacisz za nią jej prawdziwej
    ceny), że rolnik nie ma żadnych pensji minimalnych, może pracować za darmo,
    żeby żywnosć była tańsza, a wiec ze swojej pensji dopłacaja ci do kotleta,
    podatki płacą nawet jak mają straty (a częściej mają), po to zeby
    mieszczuchy mogli płacić mniej podatków:O(

    > No coś podobnego... skoro to takie fajne to przekonaj rolników żeby
    > prowadzili księgowość. Płacili ZUS (zamiast KRUSu) i podatek dochodowy
    > zamiast ryczałtowego (czy jak się ten podatek nazywa), w zamian będą sobie
    > mogli stratę odliczyć. Jak każdy przedsiębiorca.

    dopiero teraz cos w tym kierunku zmierza, ale to pewnie dopiero projekty
    (jak autostrady i stadiony) i nie wiadomo kiedy to sie wprowadzi:O("bo mamy
    polskę kategorii A, B, a nawet C":O)

    > Rolnicy są ubezwłasnowolnieni? Pozbawieni praw obywatelskich? Możesz
    > napisać konkretnie co miałeś na myśli?

    to tego nie wiesz, czy tylko cynika udajesz?
    a od kiedy to rolnik ma prawo dysponowania włąsnym majatkiem wedle włąsnego
    uznania?
    na swojej ziemi rolnej nic poza rolą nie ma prawa uprawiać:O(

    > No i teraz się zastanawiam, co znowu miałeś na myśli i czy czasem to Ty
    > nie masz problemów z rozumieniem tekstu pisanego.
    > Napisałeś wyżej "dopłaty niz wspólnego z dawaniem kasy za nic nie mają".
    > Pojęcia nie mam co chciałeś przekazać tym ostatnim zdaniem.

    skoro tak zazdrościsz tych niby dopłat do rolnictwa to czemu by nie
    wprowwadzic ich dla działalności gospodarczej? na tych samych zasadach jak w
    rolnictwie, teraz kumasz?