PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak w tym kraju zostać rolnikiem? › Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem?
  • Data: 2008-07-30 14:43:15
    Temat: Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem?
    Od: "gargamel" <s...@d...lina> szukaj wiadomości tego autora

    >Jakbyś przeczytał uważnie to co napisałem to zrozumiałbyś, że to był tylko
    >pretekst polityczny do wprowadzenia regulacji (w tym i dopłat do
    >rolnictwa), które hamują rozwój rolnictwa w krajach biedniejszych.
    >Przyczyniają się do biedy, bo żywność dotowana (i cło) jest za drogie dla
    >takich państw żeby je importować, a z drugiej strony nie opłaca się
    >inwestować w rolnictwo własne. Błędne koło.

    więc wychodzi cos na to że obaj się nie zrozumieliśmy, bo pisaliśmy o tym
    samym:O)
    a rozwój rolnictwa jest blokowany zarówno w krajach rozwiniętych jak i
    rozwijających się, niestety jak priorytetem jest "nakarmić wszystkich, bo
    każdemu się należy" to jest jak jest, dlatego śmieszne są wypowiedzi ludzi
    którzy nie rozumieją ze wolny rynek w rolnictwie nie istnieje:O( jak ktoś by
    wpadł na pomysł ze auto, windows, czy mieszkanie każdemu sie nalezy to tez
    byś tak nażekał jak rolnicy i tyle:O(

    > To znaczy, która część społeczeństwa jest ta lepsza?
    > Prowadzący działalność gospodarczą, płacący minimalny ZUS też będą mieli
    > "psią" emeryturę. Porównaj sobie wysokość obowiązkowego ZUS i KRUS.

    ta która ma większe przywileje, bo im sie należy, to oczywiste:O(
    znam wysokosci ZUS i KRUS, znam też emerytury z ZUS i z KRUS, wiec umiem
    porównać, jak by byłą równosć to wszyscy by płacili to samo ubezpieczenie:O)

    > A przedsiębiorcy mają?

    to co niby sobie wpisują szefowie firm do ksiag rachunkowych ze zarabiają
    minimalną żeby podatek mniejszy zapłącic?
    poza tym pracownik zus nie może zarabiać ponizej pensji minimalnej,
    pracownik krus może nic nie zarabiać:O(

    > Skoro pracuje za darmo to skąd się wzięła pensja, z której może dopłacać
    > do kotleta? Coś mieszasz.

    skoro pracują to im się pensja należy, a jak tej pensji nie otrzymali to
    znaczy ze nią opłącaja tobie kotleta, bo kotleta ci sprzedali (gdyby tobie
    nie dopłacali to kotlek był by kilkakrotnie droższy, rolnik byłby bogaty, a
    masa ludzi których by nie było stać by wyzdychała)

    > Jak przedsiębiorstwo przynosi straty to się je zamyka. Nie ma w tym nic
    > dziwnego. Znasz jakieś przedsiębiorstwo, które przynosi straty (nie licząc
    > okresu inwestycyjnego) przez 30 lat, a pomimo tego właściciel z uporem
    > maniaka ciągnie to dalej?

    i tutaj znowu jesteś w błedzie:O(
    zusowiec moze zamknać działalnosć, krusowiec takiej mozliwosci nie ma, nie
    może przestać płacić krus skoro ma majatek w ziemi rolnej, p;odatków też nie
    może przestać płącic:O(
    zusowiec jak ma straty to moze je odliczyc od podatków i tym sposobem nie
    zbankrutować, krusowiec takiej mozliwosci nie ma:O(

    > Jak to "zmierza"? Nie wolno rolnikom prowadzić księgowości? Jakiś zakaz
    > jest, czy co?

    ksiegowość sobie moze prowadzić, a nawet musi, jak sie nie chce w kosztah
    pogubić (nawet małe gospodarstwo to potężna prywatna firma, ogromny majątek
    w ziemi, maszynach, budynkach, sadach i czym tam jeszcze, ale na tej
    podstawie strat nie może sobie odliczyc od podatków:O(

    > To, że na ziemi rolniczej może uprawiać tylko rolę to nie jest jedyny,
    > który ma ograniczenia. Więc to żaden argument.
    > Spróbuj bez zezwolenia, na własnej ziemi (nie rolniczej) wybudować dom.

    na rolniczj pozwlenia też musisz mieć, a na nie rolnczej mozesz sobie roic
    co chcesz nawet ziemniaki sadzic:O)

    > "Charakterystyczną cechą struktury obszarowej gospodarstw indywidualnych
    > jest jej znaczące rozdrobnienie."

    a firmy to niby nie są rozdrobnione? ile hektarów ma twoja firma?

    > Nie zazdroszczę. Wręcz przeciwnie - uważam, że dopłaty to przyczyna
    > patologii. Po co powielać złe schematy?

    tak, to patologia, lecz z nikąd się ona nie wzięła, skoro wszystkim jedzenie
    się należy to tak jest,wprowadź w sejmie jakąś ustawę że się nie należy, a
    jak kogoś nie stać to niech nie je i problem rozwiążesz:O)
    wszyscy będą bogaci i zadowoleni, biedy nie będzie:O)