PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak to jest z tym bezrobociem?Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
  • Data: 2005-08-23 12:41:32
    Temat: Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
    Od: camel <g...@f...gotdns.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2005-08-23 12:59:00 +0200, Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl> said:

    > Związane jest to z tym, że za tą samą cenę pracodawca kupuje lepszą
    > usługę. Zauważ, że gdyby mógł, to by po prostu zamówił wykonanie usług
    > na takim samym poziomie jak poprzednio, ale za niższą cenę. Niestety
    > tego uczynić nie może, ponieważ ktoś wymyślił minimalną płacę, tym
    > samym wprowadzając ;-) bezrobocie.

    W idealnym przypadku pracodawca otrzymałby swoje usługi za darmo i to
    jest cel ukochany przez pana "byznesmena". I już jasne dlaczego ta
    płaca minimalna tak bardzo przeszkadza panom pracodawcom, że posuwają
    się do kłamstw o jej decydującej roli w tworzeniu bezrobocia.

    Prawdziwym powodem jest, że podobnie jak w palestynie, gospodarka
    krajowa jest prostym, podstawowym przemysłem o wielkości dobrej dla
    sporo mniejszego kraju. Taka pszenno-buraczana... i jak tu generować
    miejsca pracy, zyski, wzrosty? Nie da się. To oczywiście efekt rządów
    "kapitalistycznych" - koncesje, prywatyzacja itp. przewałki. Zauważcie,
    że kraj nam się powoli odcywilizowuje: wiele małych ośrodków traci
    połączenia kolejowe a teraz i nawet autobusowe ze światem, zamykane są
    urzędy pocztowe, ośrodki zdrowia... bo się wszystko "nie opłaca". I
    coraz większe rejony kraju żyją jak w czterdziestym siódmym. Tylko
    patrzeć jak im prąd odłączą. Z dużych miast świecących powierzchownym
    blichtrem tego nie widać, ale taka jest prawda: nasz kraj się zwija -
    widać to w statystykach. Budownictwo, statystyki zdrowotne,
    ludnościowe...

    pozdr
    camel[OT]