-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!nemesis.news.
tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>
Newsgroups: pl.praca.dyskusje
Subject: Re: Jak sprzedawac produkty, co do ktorych samemu nie jest sie przekonanym?
Date: Wed, 6 Apr 2005 22:17:57 +0200
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 74
Message-ID: <d31gea$6qd$1@nemesis.news.tpi.pl>
References: <d30vnf$s61$1@news.onet.pl> <d312cj$jnp$1@korweta.task.gda.pl>
<d31486$ffk$1@news.onet.pl> <d3150m$fql$1@nemesis.news.tpi.pl>
<d31bq8$ihu$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: axt79.neoplus.adsl.tpnet.pl
X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1112818954 6989 83.27.105.79 (6 Apr 2005 20:22:34 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 6 Apr 2005 20:22:34 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:146174
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik <7...@o...pl> napisał w wiadomości
news:d31bq8$ihu$1@news.onet.pl...
>> Pomysl sobie o tym, ze kazdy produkt, ktory funkcjonuje na rynku, znalazl
>> sie tam, bo ma swoja grupe docelowa, ktora go ceni wyzej od innych tego
>> samego rodzaju. W bardzo niewielu dziedzinach istnieja produkty
>> obiektywnie najlepsze.
>
> No i wlasnie trafilem na taka dziedzine - finanse :) Tu prawie wszysto
> jest w obiektywnych cyferkach.
> Na przyklad: ja mam konto za ktore nic nie place, wszystkie przelewy mam
> za darmo, oprocentowanie ponad inflacje i wiele innych udogodnien, a
> mialbym sprzedawac tego przeciwienstwo (przynajmniej na pierwszy rzut oka,
> bo z produktami dokladnie nie zdazylem sie jeszcze zapoznac).
Dla kogos moze byc najwazniejsze miec bankomat blisko domu/pracy albo nie ma
dostepu do Sieci (podejrzewam, ze Ty masz konto w banku internetowym). Moze
duzo jezdzic i potrzebowac mozliwosci wydawania zlecen przez sms. Moze ma
taki styl zarzadzania finansami, ze musi czesto odwiedzac bank i wtedy wazne
sa male kolejki i mila obsluga. Naprawde, uslugi finansowe naleza do jednych
z najbardziej zlozonych i poza kontem czesto jest oferowany pakiet uslug, z
ktorych jedna czy dwie moga byc wazniejsze dla klienta niz same cyferki.
Niektorzy sa gotowi placic wiecej za przelewy i prowadzenie konta, jesli
rozne inne wartosci dodane sa dla nich tego warte. Ja np. tez mam konto, za
ktore place i gdzie place za przelewy poza ten bank. Moze nawet jest to ten
Twoj nielubiany bank. Ale wlasnie nie tylko cyferki sie licza, wbrew
pozorom, zwlaszcza gdy zarabia sie srednio i ta roznica 1 czy 2 procentow
daje miesiecznie malo znaczaca sume. Jesli to, co masz sprzedawac, nie jest
konkurencyjne cyferkowo, znajdz mocne punkty w pozacyferkowych rzeczach
takich jak pakiet dodatkowych uslug, dostepnosc, obsluga itd. Nawet tym, jak
Ty bedziesz sprzedawal, mozesz sam stworzyc taka wartosc dodana, ze hej. Dla
calej masy ludzi pozacyferkowe rzeczy sa znacznie wazniejsze - inaczej
mielibysmy na rynku tylko jeden bank z najlepszymi cyferkami, a inne banki
klienci by porzucili :)
> Kurcze, jestem jeszcze mlody i glupi (mam dylematy - zachowuje sie
> nieprofesjonalnie)...
Przychodzac o tym pogadac z ludzmi zachowujesz sie profesjonalnie; probujesz
cos z tym zrobic :)
Nie rzutuj swoich upodoban na produkt i zrozum, ze inni moga miec inne
upodobania. A poza tym, nie ideologizuj produktu i swojej pracy w ten
sposob. Twoja misja nie jest sprzedawanie najlepszego produktu na rynku,
tylko sprzedawanie produktu tym, dla ktorych jest on dobry i zaspokaja ich
potrzeby. Tacy ludzie istnieja, skoro produkt na rynku istnieje. Ktos
zainwestowal w stworzenie produktu, duzo osob go kupilo i uzywa - jesli tyle
osob w niego "wierzy", to cos w nim jest. W kazdym produkcie obecnym na
rynku "cos jest", tak jak w kazdym czlowieku "cos jest".
>
> Jak bylem przekonany co do jakosci produktow, to potrafilem je sprzedawac
> z marza ponad 100% (bo byly tego warte i sam z nich korzystalem), ale
> przeciez nie moge nikogo przekonywac, ze 2 to wiecej niz 5!
A po co porownywac? Nie musisz przekonywac klienta, ze Twoj produkt jest
lepszy od produktu konkurencji. Musisz go przekonac, ze ten produkt jest
dobry dla niego. Klienta nie interesuje Twoja konkurencja, tylko
zaspokojenie jego potrzeb. Jesli Twoj produkt je zaspokaja, wszystko jest
ok.
> Moze mial ktos podobne doswiadczenia i potrafi mi jakos pomoc?
Mialam innego rodzaju problem. Byl sobie produkt, lista klientow do kontaktu
wyznaczona - problem w tym, ze lista skladala sie w jakiejs polowie z ludzi,
ktorzy logicznie rzecz biorac nie potrzebowali tego (i wiedzieli o tym) i
ktorym obiektywnie inwestycja sie z bardzo duzym prawdopodobienstwem nie
zwracala. Ja tez za nic nie potrafilam przestawic sie na myslenie, ze tego
potrzebuja i frustrowalo mnie marnowanie czasu ludzkiej pracy zamiast
skupienia sie na wlasciwej grupie docelowej. Co z tym zrobilam? Po prostu,
jak widac, juz tam nie pracuje :)
I.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.04.05 20:28 alfa
- 06.04.05 22:10 Jacek Wojnarowski
- 06.04.05 22:19 mgl
- 06.04.05 22:54 Maciek
- 07.04.05 06:26 krzysztofsf
- 07.04.05 08:11 T.Omasz
- 07.04.05 08:42 Jacek Wojnarowski
- 07.04.05 14:28 Mo
- 07.04.05 15:18 mgl
- 07.04.05 16:11 Jacek Wojnarowski
- 07.04.05 19:03 Jan Kowalski
- 07.04.05 19:07 Jan Kowalski
- 07.04.05 19:34 7...@o...pl
- 07.04.05 19:46 Jan Kowalski
- 07.04.05 20:16 Jacek Wojnarowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pedalskie ogłoszenia na rządowej s. WWW oferty.praca.gov.pl:443
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Ile powinien trwać tydzień pracy?
- Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
- is it live this group at news.icm.edu.pl
- praca 12/24
- 5 minut przerwy przy komputerze
- raczej już nigdy nie będę pracował w Polsce
- Stanowiska sztucznie tworzone
- Re: SOLUTIONS MANUAL: Optical Properties of Solids 2nd Ed by Mark Fox
- zapłata
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Jawność zarobków wszystkich
- rozmówki przy wódeczce...
Najnowsze wątki
- 2025-01-02 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2025-01-02 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-01-02 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-02 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-02 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-02 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-01 Koder szuka pracy. Koduję w j.: Asembler, C, C++ (z bibl. Qt) i D.
- 2025-01-01 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2025-01-01 Łódź => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-01 Żerniki => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-01 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=