PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak sie pisze MANAGER po polsku ?Re: Jak sie pisze MANAGER po polsku ?
  • Data: 2005-10-12 18:58:19
    Temat: Re: Jak sie pisze MANAGER po polsku ?
    Od: Y <y...@o...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Filip "Fatman" Kata wrote:

    > http://so.pwn.pl/slowo.php?co=mened%BFer
    >
    > Te są poprawne. Osobiście dobrałbym to pod kątem targetu tej wizytówki.
    > Jeśli to Polacy to polski odpowiednik i analogicznie.

    Cóż za debilne jest poskie odmienianie przez np. przypadki słów angielskich
    pisanych (do połowy ;-) tylko) w oryginale!

    I to nawet w reklamie w TVN coś takiego widziałem:
    "producent odzieży *outdoorowej* "

    Powinno sie pisać po polsku w pełni fonetycznie - tak jak to robią (po
    francusku oczywiście) szanujący swój język Francuzi i Frankofoni -
    przynajmniej ludzie wiedzieliby jak się to *wymawia* !!!
    (co próbują *rozpaczliwie* spelować)

    czyli polska firma, jeżeli już, to powinna napisać:
    "producent odzieży *ałtdorowej* " - nie sądzicie?

    bo dotąd, jak zauważyłem, jest tak, że ktoś pisze w dopełniaczu "managera" i
    wymawia "menadżera" podczas gdy jak Anglik to usłyszy to mu się to kojarzy
    raczej z *menażerią* ;-)))